​وزیر خارجه ترکیه: جنگنده های عربستان فردا در «اینجرلیک» ترکیه مستقر می شوند

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه گفت: جنگنده های عربستان فردا (جمعه) در پایگاه «اینجرلیک» در جنوب ترکیه مستقر می شوند.
به گزارش شبکه تلویزیون 'ان تی وی' ، وزیر خارجه ترکیه این مطلب را در گفت و گو با خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره همکاری عربستان با ترکیه در تحولات سوریه اعلام کرد.
وی گفت: عربستان اکنون اعزام کادرهای نظامی خود به پایگاه نظامی اینجرلیک را آغاز کرده است و امروز یا فردا، جنگنده های سعودی نیز در این فرودگاه مستقر خواهند شد.
بر پایه این گزارش، چاوش اوغلو در مورد شمار جنگنده های عربستان و نیروهای نظامی آن کشور در پایگاه اینجرلیک توضیحی نداد.
از سوی دیگر پایگاه خبری ملیت روز پنجشنبه نوشت یک هیات نظامی ۳۰ نفره عربستان به عنوان نیروهای مقدماتی با چند فروند هواپیمای باری از نوع C-۱۳۰ به همراه تجهیزات وارد پایگاه نظامی اینجرلیک شده اند.
ملیت افزود: چهار فروند جنگنده اف ۱۵ نیروی هوایی عربستان نیز قرار است فردا (جمعه) وارد اینجرلیک شود.
ترکیه از آغاز بحران در سوریه همراه عربستان و قطر از مخالفان بشار اسد و دولت سوریه حمایت کرده است.
خبرگزاری فرانسه نیز از آنکارا گزارش داد: وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد که هواپیمای جنگنده عربستان سعودی این هفته با هدف حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه وارد پایگاه هوایی در این کشور می شود.
بر اساس این گزارش، مولود چاوش اغلو امروز در گفت وگو با خبرگزاری رسمی آناتولی ترکیه ضمن اعلام اینکه نیرو و تجهیزات سعودی پیش از این وارد خاک ترکیه شده اند، پیش بینی کرد که این هواپیماها امروز و یا فردا وارد خاک ترکیه شوند.
وی با اعلام اینکه ترکیه از زمان آغاز بحران سوریه معتقد بود باید برای مبارزه با تروریست ها در سوریه نیرو در آن کشور پیاده کرد، گفت: چهار فروند از این هواپیما ها در پایگاه هوایی اینجرلیک مستقر خواهند شد که از قبل میزبان هواپیماهای جنگی آمریکا، فرانسه و انگلیس برای جنگ علیه تروریست های داعش است. 
چهار هواپیمای اف-۱۵ عربستان پس ورود به پایگاه اینجرلیک ترکیه، به ائتلاف تحت رهبری آمریکا ملحق خواهند شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.