قائم مقام وزیر کشور: صندوق های آرا با نظارت هیات نظارت به فرمانداری ها ارسال خواهد شد

قائم مقام وزیر کشور گفت: ۱۲۰ هزار صندوق رای در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است و این تعداد صندوق با نظارت نمایندگان هیات های نظارت بر انتخابات مهر و موم شده و در اختیار فرمانداری های سراسر کشور قرار گرفته است.

«حسینعلی امیری» گفت: این صندوق ها از صبح هفتم اسفند ماه همزمان با آغاز رای گیری از واجدان شرایط اخذ رای، طی تشریفات قانونی به شعب اخذ رای منتقل می شود.
شمار واجدان شرایط اخذ رای در انتخابات هفتم اسفند ماه، به استناد آمارهای ستاد انتخابات کشور، ۵۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۴ نفر است.
سخنگوی وزارت کشور افزود: این صندوق ها در ۲۰۷ حوزه انتخابیه اصلی با حضور نمایندگان هیات های نظارت تحویل فرمانداری ها شده است و با توجه به شمار واجدان شرایط رای، تعداد ۱۱۰ میلیون تعرفه به اضافه ۱۵ درصد چاپ شده است.
امیری در بیان جزئیات تعرفه های رای توضیح داد: تعرفه ها شرایط خاصی دارد. رنگ هر تعرفه در هر استان متفاوت است و هر رنگ تعرفه فقط در یک استان قابل استفاده است.
وی گفت: تعرفه های رای دارای شاخص های امنیتی فراوان است و قابل جعل نیست و هر گونه کپی برداری از این تعرفه ها، قابل شناسایی است و امکان تقلب در تعرفه ها وجود ندارد.
قائم مقام وزیر کشور افزود: در اجرای دستور رئیس جمهوری برای شفاف بودن صندوق ها و با هماهنگی شورای نگهبان قانون اساسی، صندوق ها اخذ رای به گونه ای طراحی شده است که محتوی داخل صندوق ها مشخص باشد، اما رای نوشته شده در داخل تعرفه ها، قابل خواندن نباشد و اصل مخفی ماندن رای مردم رعایت شده است.
سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه «در کلان شهرهایی مانند تهران واجدان شرایط باید به ۱۶ نفر برای انتخابات خبرگان و ۳۰ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی رای دهند»، به مردم توصیه کرد: با توجه به شمار بالای نامزدها در کلان شهرها، از قبل نامزدهای موردنظر خود را انتخاب کنند و زمانی که وارد شعبه اخذ رای می شوند، آمادگی نوشتن برگه های تعرفه را داشته باشند.
امیری توضیح داد: چون به طور همزمان دو انتخابات برگزار می شود و به طور طبیعی تراکم جمعیت در شعب اخذ رای بالا خواهد بود.
وی همچنین به مردم توصیه کرد که رای دادن را به ساعات میانی و پایانی روز جمعه – فردا – موکول نکنند، زیرا در این ساعات با تراکم جمعیت در شعب مواجه خواهیم بود و همین موضوع سبب معطلی مردم خواهد شد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.