بشار اسد: فعالیت‌های نظامی غرب در سوریه ناکارآمد است/ جنگ با تروریسم بدون نیروهای زمینی موفق نخواهد بود

بشار اسد در گفتگو با روزنامه دی پرسه چاپ اتریش گفت: فعالیت‌های نظامی غرب در سوریه ناکارآمد است.

رئیس جمهور سوریه در این رابطه گفت: ما از همان ابتدا با تروریسم جنگیده‌ایم. شما می‌دانید که جنگ با تروریسم باید یک اصل ثابت و پایدار باشد. سیاست غرب در خصوص تروریسم بی طرفانه و واقع‌گرایانه و در حال حاضر چندان سازنده نیست.
وی در ادامه افزود: کارزار تحت رهبری آمریکا اکنون بیش از یک سال است که تروریست‌های گروه داعش را در سوریه هدف قرار داده اما این حملات در متوقف کردن فعالیت‌های سازمان‌های تروریستی تاثیر چندانی نداشته است.
به گفته رئیس جمهور سوریه، جنگ با تروریسم بدون نیروهای زمینی موفقیت‌آمیز نخواهد بود. تاکنون هیچ کدام از کشورهای غربی آمادگی خود را برای استقرار نیروی زمینی در سوریه اعلام نکرده است زیرا آن‌ها از مخاطرات امنیتی شدید این کار نگرانند.
اسد گفت: ما یک کشور مستقل (دارای حق حاکمیت)‌ هستیم. اگر یک رئیس جمهور خوب یا بد حاکم باشد، این مسئله فقط به سوریه مربوط می‌شود، نه به اروپا. مردم سوریه باید تصمیم بگیرند چه کسی برود و چه کسی بماند. اگر مردم نخواهند بیش از این مرا ببینند، من خواهم رفت.
اسد در پاسخ به این سوال که چرا صدها نفر اروپا را ترک می‌کنند تا در سوریه به جهاد ملحق شوند، گفت کشورش با هرج و مرج کنونی یک زمین مساعد برای تروریسم است که افراطیون را از گوشه و کنار جهان جذب می‌کند.
رئیس جمهور سوریه گفت: اروپا، ترکیه، قطر و عربستان سعودی کشور سوریه را به یک بستر مناسب برای تروریسم تبدیل کرده‌اند. مهم‌ترین مسئله این است که این افراد چگونه در اروپا ظهور می‌یابند.
وی در ادامه گفت: کشورهایی مانند روسیه و ایران واقعا به نابودی تروریسم و برقراری حاکمیت قانون در کشور کمک می‌کنند و مشروعیت آن را به رسمیت می‌شناسند.
اسد همچنین آمادگی خود را برای گفتگو با همه طرف‌های جنگ اعلام کرد و گفت: تردید دارد که کشورهای غربی بدون موافقت آمریکا جرات مذاکره با سوریه را داشته باشند.
وی افزود: تا زمانی که گفتگو با دولت سوریه در دستور کار آمریکا نباشد، هیچ کس جرات نمی‌کند برای حل و فصل اوضاع با این کشور تماس بگیرد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.