ایران، روسیه و چین با تروریست ها مبارزه می کنند

مشاور سیاسی و رسانه ای رییس جمهوری سوریه گفت: ایران، روسیه و چین بطور واقعی و موثر با تروریست ها مبارزه می کنند و اقدامات این کشورها صلح و امنیت را در منطقه تضمین می کند.

بثینه شعبان روز پنجشنبه در نشست باشگاه نخبگان «والدای» مسکو افزود: آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور بیش از یک سال تظاهر به مبارزه با تروریسم در سوریه کرد که نتیجه موثر و قابل توجهی نداشت.
وی اضافه کرد: در مدتی که آمریکا و متحدانش ادعای مبارزه با تروریست در سوریه کرد میزان تسلیحات از کشورهای غربی و منطقه به تروریست ها چند برابر افزایش یافت. این واقعیت انکارناپذیر نشان می دهد که آمریکا و متحدانش درمبارزه با گروه های تروریستی صادق نبوده اند. 
شعبان تصریح کرد: اما پس از آن که عملیات هوافضای روسیه در سوریه آغاز شد وضعیت بطور اساسی تغییر کرده و گروه های تروریستی متحمل شکست های بسیار سنگین شده اند.
مشاور سیاسی و رسانه ای رییس جمهوری سوریه با اشاره به پایبندی کشورش به آتش بس با گروه های معارض خاطرنشان کرد که گروه های تروریستی از این آتش بس مستثنی هستند و مبارزه با آنها بطور پیگیر و بدون وقفه ادامه خواهد یافت.
خانم شعبان که از روز چهارشنبه در مسکو بسر می برد پیش تر گفته بود که دولت سوریه از ابتدای جنگ تاکنون از هیچ تلاشی برای حل سیاسی بحران دریغ نکرده است.
وی افزود: بیشتر رسانه ها اخبار و اطلاعات خود را از رسانه های غربی دریافت می کنند که از روز نخست با سوریه به دشمنی برخاسته اند.
مقام ارشد سوری اضافه کرد: این رسانه ها هر اقدام حکومت سوریه را به گونه ای تفسیر می کنند که گویا این حکومت مایل به حل و فصل سیاسی و مسالمت بحران نیست.
شعبان تصریح کرد: حکومت سوریه تاکنون با هر پیشنهاد سیاسی که احتمال می داد امکان حل و فصل سیاسی در آن نهفته باشد موافقت کرده است.
وی بیان کرد : برگزاری انتخابات پارلمانی ارتباطی به حل و فصل سیاسی بحران سوریه ندارد بلکه یک وظیفه قانونی حکومت است که باید بر اساس قانون اساسی آن را اجرا کند.
شعبان افزود: منطقی که با اقدامات قانونی درسوریه مخالفت می کند قصد سرپوش گذاشتن بر کوتاهی دیگران و ناتوانی آن ها از ورود به گفت و گوهای جدی دارد.
باشگاه سیاسی بین المللی «والدای» که امروز در مسکو آغاز بکار کرد در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده است و با حذب همکاری بیش از ۷۰ کشور جهان ازجمله جمهوری اسلامی ایران نشست های خود را سالانه و منظم برگزار می کند.
این نشست های سیاسی به عنوان گردهمایی ارائه کننده دیدگاه های مستقل سیاسی یا نزدیک به روسیه مورد توجه جهانی قرار دارد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.