​وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواستار توسعه روابط با ایران شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با وزیر جدید تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا ملاقات و در خصوص توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران با این اتحادیه گفت‌وگو کرد.

بخش دیپلماسی رسانه‌ای سفارت کشورمان در مسکو درباره این دیدار که روز گذشته چهارشنبه انجام شد علام کرد: در این دیدار ورونیکا نیکیشینا با تاکید بر نقش منطقه‌ای ایران خواستار توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی و تسریع در روند انعقاد موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد.
مهدی سنایی نیز با اشاره به گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با روسیه، همکاری با دیگر اعضای اتحادیه اوراسیا را از اولویت‌های ایران دانست و آمادگی کشورمان جهت توسعه روابط با اعضای اتحادیه و امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا را اعلام کرد .
در این ملاقات طرفین توافق کردند همزمان با کار مشترک تحقیقاتی برای موافقتنامه تجارت آزاد، فرآیند مذاکرات تهیه موافقتنامه موقت تجارت آزاد در دستور کار قرار گیرد و سپس موافقنامه اصلی به امضاء برسد.
مذاکرات کارشناسی مربوط به موافقتنامه تجارت آزاد با سفر اسلپنیوف وزیر تجارت سابق اتحادیه اقتصادی اوراسیا به تهران در دی ماه ۹۴ رسما آغاز و با تشکیل کارگروه مشترک تحقیقاتی این روند پیگیری شد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.