ظریف: حضور مقتدرانه در مذاکرات هسته‌ای نتیجه انتخابات بود

وزیر امور خارجه کشورمان، انتخابات را مظهر مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت که همین انتخابات موجب حضور مقتدرانه ایران در مذاکرات هسته‌ای و خاتمه دادن به تحریم‌های ظالمانه بود.

محمدجواد ظریف در حاشیه شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حسینه جماران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است که یکی از مهمترین یادگارهای امام (ره) و مبنای جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: مردم ما تاکنون در صحنه انتخابات به خوبی نشان دادند با وجود تمام مشکلات و فشارها با حاکمیت متحد و پشتوانه این نظام هستند.
وزیر خارجه ادامه داد: همین انتخابات بود که به ما این قدرت را داد که با اقتدار در مذاکرات هسته‌ای حضور یابیم و تهدیدهای ظالمانه را خاتمه دهیم. من تردید ندارم که امروز هم مردم با حضور پرشور و پر از هوشیاری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یک بار دیگر به دنیا نشان خواهند داد که همراه نظام و دولت هستند و از آن حمایت می‌کنند و همین بزرگترین برگ اقتدار ما در صحنه بین‌المللی خواهد بود.
ظریف در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود تصریح کرد: یقین دارم که روز هفتم اسفند یک برگ زرین دیگری در تاریخ مشارکت هوشمندانه و گسترده مردممان برای ساختن فردای آن‌ها رقم خواهد خورد.
وزیر امور خارجه درباره برگزاری انتخابات بر مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی ایران نیز گفت:‌ هرچه حضور مردم گسترده‌تر باشد دنیا اقتدار این کشور را بیشتر احساس و درک می‌کند و متوجه می‌شود که باید با این مردم با زبان تکریم و نه با زبان فشار صحبت کند. مردم ما این درس را این بار هم به دنیا خواهند داد.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.