پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیما توسط ارتش آمریکا

ارتش آمریکا پنجشنبه شب گذشته بوقت محلی، دومین موشک بالستیک بین قاره ای خود را در مدت یک هفته برای نشان دادن قابلیت اتکای این کشور به تسلیحات هسته ای به رقبای خود، آزمایش کرد.

به نقل از رویترز، این شلیک آزمایشی پنجشنبه شب همزمان با اوج گیری تنش های راهبردی واشنگتن با کشورهایی مانند روسیه و کره شمالی صورت گرفت.
رویترز افزود: این موشک غیرمسلح به نام ماینوتمن ۳ اندک زمانی پیش از نیمه شب به وقت محلی از یک سیلو در پایگاه هوایی نیروی هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا به سوی منطقه هدف نزدیک کواجالین آتول در مجمع الجزایر مارشال در جنوب اقیانوس آرام، شلیک شد.
روبرت ورک معاون وزیر دفاع آمریکا قبل از اجرای این آزمایش به خبرنگاران گفت: این آزمایش های موشکی که از ژانویه ۲۰۱۱ تاکنون دستکم ۱۵ بار صورت گرفته ، پیامی برای رقبای راهبردی آمریکا مانند روسیه، چین و کره شمالی است که واشنگتن از زرادخانه هسته ای موثری برخوردار است.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در آخرین بودجه دفاعی خود در ماه فوریه، خواستار افزایش هزینه های تسلیحات هسته ای به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای ایجاد تغییرات اساسی در بمب افکن ها، موشک ها، زیردریایی ها و دیگر سامانه های قدیمی هسته ای این کشور شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.