ارامنه تبریز: رای می دهیم چون ایران را دوست داریم

اقلیت ارامنه تبریز همچون هموطنان مسلمان خود در سراسر ایران با حضور یکپارچه در پای صندوق های رای در حال حماسه آفرینی هستند و معتقدند چون جمهوری اسلامی ایران را دوست دارند ، رای می دهند.

حضور پرشور و گسترده همراه با شور و نشاط اولین نقطه ای بود که هنگام ورود به این شعبه اخذ رای هر بیننده ای را جذب می کند، این شور و شعف به ویژه در میان رای اولی ها بیش از سایرین به چشم می خورد.
تعدادی از ارامنه تبریزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه هیچ گاه نسبت به تعیین سرنوشت کشور خود بی تفاوت نبوده اند، تاکید کردند: اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی از آزادی های کامل سیاسی و اجتماعی برخوردارند و همیشه برای تعیین سرنوشت کشورشان در هر صحنه ای که لازم بوده، حاضر شده اند و این حضور در عرصه انتخابات شور و حال خاصی دارد.
یکی از بانوان ارمنی تبریز به ایرنا گفت: ما باید شکرگذار خداوند باشیم که در نظام جمهوری اسلامی و با تامین تمامی آزادی های فردی و اجتماعی و سیاسی زندگی می کنیم زیرا که امنیت امروز درکشورمان با هیچ کشوری در جهان قابل مقایسه نیست.
' آنی ملک داغیانس ' اظهارکرد: امروز همه مردم ایران در پای صندوق های رای حاضر شده اند تا بار دیگر به نظام خود اعلام وفاداری کنند که ارامنه ایران و تبریز نیز برهمین مبنا مشارکت حداکثری درانتخابات داشته و از حضور خود درآن بسیار خرسندند.
وی، میزان مشارکت ارامنه درانتخابات امروز را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: البته اقلیت ارامنه درتمامی انتخابات های قبلی نیز چنین حضوری داشته اند اما میزان حضور امروز مردم ارامنه درانتخابات متفاوت تر از سال های قبل است.
' آلن صیادیان ' نیز به ایرنا گفت: وظیفه هر فرد ایرانی است که در این صحنه سیاسی که برای تعیین سرنوشت چهار ساله کشور مهم و حیاتی است، شرکت کرده و اعلام حضور کند، درغیر این صورت آینده مملکت نا مشخص خواهد شد که این وضعیت برای تک تک افراد جامعه خطرناک است.
وی ادامه داد: ارامنه ایران و آذربایجان طی سالیان دراز زندگی مسالمت آمیز و بسیار خوبی با هموطنان مسلمان خود داشته اند و در طول تاریخ نیز فداکاری و ایثارگری های ارامنه برای حفظ تمامیت ایران به طور کامل مشخص است.
صیادیان اظهارکرد: بر همین اساس ارامنه ایران و تبریز برای تعیین سرنوشت آینده کشور و نیز مشارکت در اداره امور جامعه بر پای صندوق های رای حاضر شده و به این حضور خود افتخار می کنند زیرا که همه ما کشورمان را دوست داریم و نظام خود وفادار هستیم.
وی گفت: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارامنه و سایر اقلیت های دینی درایران همواره در اداره کشور دخالت داشته اند و قوانین جمهوری اسلامی این اجازه را به ما می دهد تا دراین رابطه به طور مستقیم مشارکت داشته باشیم.
یکی از دختران جوان ارمنی نیز با بیان اینکه حضور در پای صندوق های رای رسالت جمعی و انفرادی ماست تا نشان دهیم که کشور و شهر خود را دوست داریم، به ایرنا، گفت: از اینکه امروز خداوند کمک کرده و در سلامتی کامل می خواهم رای دهم بسیار خوشحالم.
' ناریه صیادیان سرنخی ' اظهارکرد: من به عنوان یک دانشجوی ارمنی که در زندگی فردی و اجتماعی خود از آزادی کامل برخوردارم با حضور خود در پای صندوق رای به دشمنان ایران اعلام می کنم که همواره دوستدار کشور خود بوده و هرگز اجازه تفرقه افکنی به دشمنان نمی دهیم.
وی، میزان مشارکت آحاد مردم درانتخابات امروز را گسترده تر و پرشورتر دانست و افزود: بدون تردید این حضور پیام های روشن و کاملی به دشمنان ایران دارد و نشان می دهد همه مردم اعم از زن و مرد ، مسلمان و غیرمسلمان برای سربلندی کشورشان اهتمام دارند.
' سوریک یوسفیان '، یکی دیگر از ارامنه تبریزی، گفت: دلیل اصلی حضور من در پای صندوق رای اعلام وفاداری به نظام و کشور و عمل به وظیفه ملی و مهینی و شرعی خود است.
وی یادآور شد: ما کشور خود ایران را دوست داریم و به هیچ عنوان حاضر نیستیم اهداف و آرمان های خود را نادیده بگیریم.
یوسفیان اضافه کرد: همچنان که ارامنه ایران و آذربایجان در سال های قبل نشان داده اند وفادار به انقلاب اسلامی هستند، امروز نیز با حضور قاطعانه درپای صندوق های رای ثابت کرده اند که هیچ خللی دراین وفاداری ایجاد نشده و نخواهد شد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و این نظام مقدس حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن است که جان شیرین خود را در راه تثبیت کشور و نظام فدا کردند و امروز ما وظیفه پاسداری از این خون های پاک را برعهده داریم و باید تا آخرین قطره خونمان از آن حراست کنیم.
بانوی ۸۴ ساله ارمنی که خود را تبریزی الاصل معرفی می کند و با افتخار می گوید: من ایرانی ام و بچه تبریز اما ارمنی که هیچ تفاوتی با سایرهم وطنانم به لحاظ برخورداری از امتیازهای سیاسی و اجتماعی ندارم.
' آلیس قاسپاریان '، با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در تمامی انتخابات به عنوان شهروند ایرانی حضور داشته است، گفت: دیگر تمامی صفحات شناسنامه ام جایی برای ثبت مهر انتخابات ندارد و این برایم افتخاری بس بزرگ است.
وی افزود: اینکه در این سن و سال و با وجود بیماری امروز آمده ام در پای صندوق رای دلیل خاصی دارد و آن اینکه اعلام کنم مردم ایران در هر سن و سالی برای وطن خود عشق می ورزند و هرگز دوست ندارند سرنوشت کشورشان را بیگانگان رقم بزنند.
قاسپاریان، از امنیت به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین نعمت های خداوند برای مردم ایران زمین یاد کرد و گفت: وضعیت امروز کشورهای منطقه مثل سوریه، یمن، عراق، افغانستان و سایر کشورهای همسایه را باید بهتر ببنیم تا قدر امنیت و راحتی و آسایش زندگی درایران را بدانیم.
عضو شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، وضعیت حوزه انتخابیه شماره یک اقلیت های دینی در تبریز را بسیار مناسب و خوب توصیف کرد و گفت: هم اکنون هموطنان ارمنی در کمال آرامش و امنیت مشغول انداختن آرای خود به صندوق هستند و تا کنون هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است.
گاتیک جرجیان افزود: از زمان شروع اخذ رای ارامنه تبریز حضوری پرشور و گسترده در پای صندوق رای داشته اند و این حضور نشان دهنده بلوغ فکری و سیاسی آنها در تعیین سرنوشت کشورشان است.
وی ادامه داد: بدون تردید آرای ارامنه و اقلیت های دینی همچون هموطنان مسلمان دراداره امور کشور برای چهار سال آینده سرنوشت سازبوده و همه باید تلاش کنیم افراد اصلح به عنوان نماینده راهی مجلس شوند تا کشور دچار مشکل نشود.
جرجیان، حضور در صندوق های اخذ رای برای تمامی افراد کشور را وظیفه ای ملی و شرعی دانست که بی تفاوتی نسبت به آن در قاموس ملت بیدار و آگاه ایران اعم از مسلمان و غیرمسلمان و زن و مرد وجود ندارد.
نماینده فرمانداری شهرستان تبریز در صندوق شماره یک اقلیت ارامنه تبریز نیز به ایرنا گفت: هرچند مقداری تاخیر در شروع رای گیری در این شعبه ایجاد شد اما این مساله به هیچ عنوان در کیفیت و نحوه اخذ رای تاثیری نداشته است.
سجاد عباس زاده افزود: شعبه اخذ رای ارامنه تبریز همچون سایر شعب تا پایان مهلت رای گیری در خدمت هموطنان ارمنی است و در صورت تمدید زمان نیز این ساعات تغییر خواهد کرد.
وی، تعداد نامزدهای ارامنه شمال غرب کشور را سه نفر اعلام کرد که یکی از آنها به مجلس شورای اسلامی راه خواهد یافت.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.