پوتین: بمباران مراکز داعش وگروه های تروریستی در سوریه ادامه می یابد

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیبه اعلام کرد: بمباران مراکز داعش، جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی در سوریه همچنان به شدت ادامه خواهد یافت.

پوتین روز جمعه در جمع مقام های ارشد سازمان امنیت فدرال روسیه گفت: داعش و سایر گروه های تروریستی فعال در سوریه شامل آتش بس نمی شوند و نابودی مراکز تمام این گروه ها در مناطق مختلف این کشور همچنان بدون وقفه ادامه خواهد یافت.
وی یادآوری کرد: توافق در مورد برقراری آتش بس در سوریه روز ۲۲ ماه فوریه توسط روسیه و آمریکا به دست آمد و روسای جمهوری دو کشور با صدور بیانیه مشترکی بر اجرای آن تاکید کردند.
رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: هدف این اقدام ایجاد شرایط برای ترک مخاصمه در سوریه، فراهم آمدن زمینه برای توقف خون ریزی ها و حل و فصل سیاسی بحران این کشور با شرکت تمام گروه های سیاسی سازنده است. 
وی تاکید کرد، داعش و سایر گروه های تروریستی شامل این آتش بس نمی شوند و سرکوبی آنها تا نابودی کامل ادامه خواهد یافت.
پوتین یادآوری کرد، داعش و جبهه النصره و برخی گروه های تروریستی روسیه را تهدید به حمله کرده بودند و تا پیش از بمباران مراکز این تروریست ها در سوریه، آنها به آموزش تروریست ها برای انجام حملات و اعمال تروریستی در روسیه می پرداختند اما با بمباران مراکز این گروه ها در سوریه چنین امکانی از آنها گرفته شد.
وی افزود: شرکای آمریکایی هم بر این باورند و به مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه ادامه خواهند داد. هیچکس نباید از یاد ببرد علاوه بر داعش گروه های تروریستی دیگر در سوریه وجود دارند.
پوتین گفت: الان مهم است که به تروریست ها به ویژه تروریست های فعال در منطقه خاورمیانه فرصت نفوذ به روسیه داده نشود تا در این کشور فعالیت تروریستی کنند.
رئیس جمهوری روسیه همچنین با اشاره به مساله آوارگان در خاورمیانه، غرب و آمریکا را در بروز این مساله مسئول دانست و گفت: افرادی که در منطقه خاورمیانه بحران ایجاد کردند در بروز این مساله مسئول هستند.
پوتین اتهام برخی کشورهای غربی علیه روسیه که عملیات هوایی این کشور در سوریه را عامل بروز بحران آوارگان در اروپا معرفی می کنند رد کرد و گفت: بسیاری از جنگ زدگان از کشورهایی مثل افغانستان هستند که به اروپا سفر کرده اند و این مساله هیچ ارتباطی با عملیات هوافضای روسیه در سوریه ندارد.
روسیه در بازه زمانی بیش از پنج ماه با ۷۰ هواپیما و بالگرد نظامی مراکز تحت کنترل گروه های تروریستی به ویژه داعش در سوریه را بمباران کرده و خسارات بسیار سنگینی به این گروه ها وارد و هزاران نفر از اعضای آنها به هلاکت رسیده یا از سوریه فرار کرده اند. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.