روحانی: تورم به کمتر از ۱۰ درصد رسیده/ اتکای بودجه ۹۵ به نفت فقط ۲۵ درصد است

رئیس جمهوری برگزاری انتخابات حتی در سخت‌ترین شرایط را افتخار ایران دانست و گفت: همه مسئولان به مساله حق الناس بودن رای مردم و صندوق آرا توجه خواهند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جمع مردم جنوب استان تهران در صحن مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: سلام و درود بر همه مردم عزیز وفادار شهرری، شهر باستانی و شهر تمدن. این دیار، شهری که برای قرنها ملجا مردم این دیار بوده است.
رئیس جمهوری ادامه داد: مردم در روزهای سخت، در زندگی فردی یا در زندگی سیاسی- اجتماعی به شهر ری و این ملجا و مامن، کنار قبر مطهر فرزند امام مجتبی علیه السلام اجتماع می کردند.
روحانی اظهار داشت: این صحن، این حرم و سرزمین همواره تاریخ‌ساز بوده است، در دوران مشروطیت این جا محل اجتماع بزرگان، علما، انقلابیون و سیاسیون در روزهای سخت شرایط سیاسی بوده است.
وی اضافه کرد: از برکت همین حرم‌های مقدس بود که ملت ایران راه انقلاب مشروطه، راه رای و صندوق رای را از بیش از یک قرن پیش انتخاب کرد و برگزید و بحمد الله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به نقطه‌ای رسیدیم که در آن نقطه رای و صندوق به معنای واقعی کلمه با سلامت، با رقابت، با حضور پرشکوه مردم همواره برای ما افتخار آفرین بوده است.
رئیس جمهوری افزود: این روزها علاقمندان و صاحبان صلاحیت به مراکز ثبت نام مراجعه و مردان و زنان برای مجلس خبرگان رهبری و برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام می‌کنند.
روحانی خاطرنشان کرد: این شور و احساساتی که از آغاز دی ماه آغاز شده است، امیدواریم در اوایل ماه اسفند پای صندوق آرا، آثار این شور و شعور مردم بزرگ و انقلابی سرزمین ایران را شاهد باشیم.
رئیس جمهوری تصریح کرد: یکبار دیگر بی تردید در اسفندماه ملت ما حماسه سیاسی را خواهد آفرید و به تعبیر مقام معظم رهبری، همه مسئولان به مساله حق الناس بودن رای مردم و صندوق آرا توجه خواهند داشت و این افتخار ایران در منطقه است که هر انتخابات با شکوه برگزار شده است.
روحانی یادآور شد: ما در سخت‌ترین شرایط انتخابات را کنار نگذاشتیم.

دروازه‌های کشور را برای توسعه اقتصادی به روی جهانیان باز خواهیم کرد
رئیس شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برجام اشاره کرد و گفت: ۱۲ قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل و ۶ قطعنامه تحریم علیه مردم ما وضع کردند که ان شاء الله در دی ماه با اجرایی شدن برجام همه ۱۸ قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران برای همیشه لغو خواهد شد.
روحانی افزود: این پیروزی از آن شما ملت بزرگ ایران است، اگر نمایندگان شما در وین، ژنو، نیویورک و لوزان توانستند حق ملت را بر کرسی بنشانند، به خاطر حضور و مشارکت شما مردم بزرگ بود.
وی ادامه داد: دولت یازدهم افتخار می‌کند که مورد اعتماد این ملت عزیز، بزرگ و فداکار است. دولت یازدهم افتخار می‌کند که مورد اعتماد مقام معظم رهبری است.
رئیس جمهوری تاکید کرد: امروز همه ما باید با وحدت، انسجام، اتحاد و همدلی راه را برای پیروزی و توسعه این کشور هموار سازیم.
روحانی تصریح کرد: ما در مراحل پایانی اجرای برجام هستیم که به حول و قوه الهی و با کمک شما مردم، برخلاف آرزوی ننگین افراطی‌جویان آمریکایی، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه که می‌خواستند برجام به مقصد نرسد، ملت ما برجام را به فرجام خواهد رساند.
وی خاطرنشان کرد: ما به حول و قوه الهی دروازه کشور را به روی جهانیان برای توسعه اقتصاد این سرزمین باز و به وعده‌هایی که به مردم عزیز و بزرگمان داده‌ایم عمل خواهیم کرد.

تورم به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است/امید رشد ۵ درصدی در سال ۹۵
روحانی افزود: همان طوری که مرکز آمار ایران تورم نقطه به نقطه کشور را یک رقمی و ۹.۹ درصد اعلام کرد، یعنی تورمی که در آغاز تشکیل دولت یازدهم ۴۵ درصد بود و امروز به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است. 
وی با بیان اینکه اگر قدم‌هایی برداشته شد با اعتماد و حمایت شما مردم بوده است، ادامه داد: امسال در شرایط بسیار سخت اقتصادی بودیم؛ روزگاری نفت ۱۴۰ دلار بود اما امروز دولت نفت را بشکه‌ای حدود ۳۱ دلار به فروش می‌رساند.
رئیس جمهوری تلاش دولت را نوعی مقابله در برابر توطئه قدرت‌های جهانی دانست و اضافه کرد: متاسفانه با قدرت‌های منطقه‌ای مرتجع که قیمت نفت را ناعادلانه در سطح پایین قرار داده‌اند نیز مواجه هستیم.
روحانی گفت: ان شاءالله مسیر توسعه کشور را ادامه خواهیم داد و شاهد رشد اقتصادی قابل ملاحظه‌ای خواهیم بود و در سال ۹۵ امید رشد ۵ درصدی در اقتصاد ایران را داریم.
وی یادآور شد: شما می‌دانید بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی امروز آماده هستند برای این که از فرصت بعد از تحریم در کشور استفاده کنند.
رئیس جمهوری اظهار داشت: بحمدالله با تلاش مردم و وحدت مردم، کشوری امن و امان داریم و برخلاف کشورهای دیگر منطقه که هر روز جنگ داخلی، ترور و انفجار در آن کشورها وجود دارد، در تمام اجتماعات بزرگ کشور با حضور مردم و حمایت آن‌ها شاهد امنیت قابل ملاحظه‌ای هستیم.
روحانی افزود: البته ما برای توسعه کشور و شهر ری به عنوان یک شهر مذهبی و فخر مردم تهران که دارای مشکلاتی است، تلاش می‌کنیم و باید این مشکلات از پیش پای مردم برداشته شود. 

اتکای بودجه ۹۵ به نفت فقط ۲۵ درصد است
رئیس جمهوری ادامه داد: در بودجه سال آینده که به همراه برنامه پنج ساله ششم توسعه در دی ماه سال جاری به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد، بودجه با رقم ۲۶۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که اتکا به نفت فقط ۲۵ درصد است. 
روحانی با اشاره به این که ۷۵ درصد اتکای بودجه سال آینده به منابع غیرنفتی است، اظهار کرد : یکی از آرزوهایی بود که سالیان دراز، نظام و ملت به دنبال آن بودند. اگرچه در شرایطی هستیم که راهی جز این نداشتیم اما آنچه دشمن به عنوان فشار بر مردم، این توطئه را طراحی کرده بود، در کنارش چیزی که نصیب کشور خواهد شد، آن است که اتکا به نفت سال به سال کمتر می‌شود. 
رئیس جمهوری گفت: در بودجه سال آینده، بودجه عمرانی کشور ۹۰ درصد نسبت به بودجه عمرانی سال جاری افزایش خواهد داشت و بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام به اتمام خواهد رسید. 
روحانی افزود: ما با شرایطی مواجه هستیم که در زمینه آب، محیط زیست، حمل و نقل و کشاورزی مشکلات و معضلاتی داریم که باید با کمک هم آن‌ها را حل و فصل کنیم.
وی ادامه داد: ما برای منطقه شهر ری و شهرستان ری و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، در جلسه هیات وزیران تصمیمات خوبی را اتخاذ کردیم و اولین مشکل هم مساله آب است. 
رئیس جمهوری اضافه کرد: امروز و تا ساعاتی دیگر تصفیه خانه بزرگ سد ماملو افتتاح خواهد شد که برای آن هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که ۷۰ درصد آب این تصفیه‌خانه به شهر ری و قیامدشت منتقل خواهد شد و این مهم‌ترین قدمی است که در دولت یازدهم برای مساله آب و مشکل آبی شهر ری برداشته شده است. 
روحانی گفت: البته تصفیه‌خانه‌های متعددی در این سفر مدنظر است که تکمیل آن‌ها از جمله تصفیه‌خانه صالح‌آباد و سرخه حصار که آب‌های سطحی تهران را جمع آوری و تصفیه می‌کند، ۷۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تا پایان سال ۹۵ به اتمام خواهد رسید. 
وی اظهار داشت: همچنین واحد تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ری با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید. 
رئیس دولت یازدهم با اشاره به این که شهرستان ری در زمینه مسایل درمانی و بهداشتی با معضلات و مشکلاتی مواجه است، گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده برای تکمیل و تجهیز بیمارستان شهدای هفتم تیر ۹۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد که در سال ۹۵ به اتمام خواهد رسید.
روحانی افزود: همچنین بازسازی بیمارستان قدیمی فیروزآبادی که یکی از مراکز مهم و قدیمی در شهر ری می‌باشد، با اختصاص ۷۳ میلیارد تومان اعتبار تا اوایل سال ۹۶ بازسازی و قسمت‌های جدید تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: طرح‌های دیگری نیز در زمینه هلال احمر و پایگاه‌های بهداشتی در این سفر مورد توجه قرار خواهد گرفت و در بخش آموزش و پرورش به این منطقه که با کمبود کلاس‌هایی مواجه است، در دستور کار خواهد بود. 
رئیس جمهوری اضافه کرد: ۲۳۴ کلاس درس با کمک خیرین مدرسه‌ساز مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۳۰ میلیارد تومان نیز از طرف دولت برای اجرا و عملیاتی شدن کلاس‌های درس در سال‌های ۹۵ و ۹۶ تخصیص داده شد تا مساله کمبود کلاس‌های درس کاملا برطرف شود.
روحانی یادآور شد: محور جاده قدیم تهران – قم که با مشکلاتی مواجه است، با ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و تکمیل مورد توجه قرار گرفت. همچنین برای راه آهن شهری ۱۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد تا در سال ۹۵ نوسازی شود.
رئیس جمهوی گفت: برای حل مشکل آب ما راهی نداریم جز اینکه از این منابع خدادی به خوبی استفاده کنیم و بهسازی مصرف آب برای حداکثر بهره‌برداری باید مورد توجه قرار گیرد. به همین منظور سیستم نوین آبیاری در سطح سه هزار هکتار اراضی شهر ری با اختصاص ۱۹.۵ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
روحانی افزود: برای تکمیل سه سالن ورزشی و احداث دو سالن دیگر مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به این منطقه اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اینکه در این سفر ۴۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۲ طرح مهم مورد نظر قرار گرفته است، گفت: این اعتبار به غیر از طرح‌های دیگری است که مخابرات و وزارت و بهداشت و درمان و یا سازمان محیط زیست در دست اقدام دارند.
رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: طرحی که محیط زیست به منظور جلوگیری از آلودگی مورد توجه قرار گرفته و همه دستگاه‌هایی که در این زمینه موظف هستند، اعلام شده است تا اقدامات لازم را انجام دهند.
روحانی گفت: تصمیماتی در این سفر برای شهر ری بعنوان مرکزی که فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در آن واقع شده است و همچنین واحدهای بزرگ صنعتی و بخش بزرگی از کشاورزی که در آن قرار دارند، اتخاذ شده و مورد اجرا قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: نیروگاه برق که دارای سیستم قدیمی است، بازسازی خواهد شد و واحدهای جدید نیز در مدار قرار خواهند گرفت.
رئیس جمهوری تاکید کرد: همچنین مرکزی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تست ماشین‌ها مد نظر قرار گرفته که محوطه وسیعی است و موجب اشتغال خواهد شد و از لحاظ صنعتی نیز حائز اهمیت است.
روحانی با بیان این که دولت به تمامی تعهدات خود در این سفر متعهد است، خاطرنشان کرد: ما در تمامی سفرهای استانی و شهرستانی به قول‌هایی که داده‌ایم، عمل خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: بحول و قوه الهی شما مردم خوب با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه و حضور فعال در بخش اقتصاد، شاهد رونق اقتصادی خواهید بود و با مشارکت فعال شما در انتخابات اسفند ماه امسال، شاهد حماسه بزرگ سیاسی دیگری خواهیم بود.
رئیس جمهوری یادآور شد: به حول و قوه الهی در این ماه رحمت و وحدت دنیای اسلام و ماه مولود پیامبر(ص) و امامت حضرت ولی عصر (عج) با برداشته شدن تحریم و شرایط جدید و وحدت و انسجام، شاهد توسعه و رونق کشور عزیز اسلامی خواهیم بود.
روحانی در پایان از تمامی مقامات استان و شهرستان و نماینده مقام معظم رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی آیت‌الله ری شهری و امام جمعه شهرستان حجت‌الاسلام شاهچراغی تشکر کرد و گفت: در کنار یکدیگر و وحدت شاهد موفقیت‌ها و پیروزهای بزرگی در کنار سید الکریم و این قبور مطهر خواهیم بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.