با مخالفت وزارت خارجه آمریکا، دفتر «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» در واشنگتن تعطیل نشد

وزارت خارجه آمریکا با درخواست‌ها برای بستن دفتر «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» در واشنگتن که از سوی ۳۲ قانون‌گذار در کنگره این کشور مطرح شد، مخالفت کرد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، ۳۲ قانون‌گذار در کنگره آمریکا از جمله تد کروز، کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری این کشور ۱۸ دسامبر در نامه‌ای از جان کری، وزیر خارجه آمریکا خواستند، طرح استثنایی را که اجازه می‌داد دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در شهر واشنگتن باز بماند، لغو و دفتر این سازمان را تعطیل کند.
در این نامه که نسخه‌ای از آن در سایت کروز منتشر شده، آمده است دولت آمریکا متعهد است اقدامات و فعالیت‌های سازمان آزادی‌بخش فلسطین را آشکارا محکوم و فورا اقداماتی را که اجازه می‌دهد دفتر این سازمان باز باشد و به فعالیت‌هایش ادامه دهد، ملغی اعلام بگذارد.
در این نامه آمده است اعطای مجوز به این دفتر برای ادامه فعالیت‌هایش هیچ منفعتی برای آمریکا و یا روند صلح خاورمیانه ندارد.
الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید کرد که این وزارتخانه نامه را دریافت کرده و کری به زودی به این نامه پاسخ خواهد داد.
ترودو افزود: معتقدیم که سازمان آزادی‌بخش فلسطین از وضعیت مناسبی برخوردار است و ما با تلاش‌ها برای تعطیلی این دفتر مقابله خواهیم کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: تعطیلی این دفتر به تلاش‌های مستمر ما در راستای آرام کردن تنش‌ها میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، حمایت از طرح تشکیل دو کشور و نیز تقویت مشارکت آمریکایی-فلسطینی آسیب خواهد زد.
وی در پایان گفت: دولت آمریکا از سال ۱۹۹۴ برای ادامه فعالیت دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین استثنا قائل شده است.
کری اخیرا و در راستای تلاش برای آرام کردن تنش‌ها میان دو طرف اسرائیلی و فلسطینی به اراضی اشغالی رفت. وی انتفاضه فلسطینی‌ها را اقداماتی «تروریستی» توصیف کرده و از رهبران فلسطینی و اسرائیلی نیز خواست به سخنان تحریک‌آمیز که تنها شرایط را بحرانی‌تر می‌کند، پایان دهند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.