۸ هزار میلیارد ریال از طلب کشاورزان پرداخت شد

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: بیش از ۸ هزار میلیارد ریال از خسارت ۱۰ هزار میلیارد ریالی کشاورزان پرداخت شد.

محمد ابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی، با اشاره به اینکه خسارات کشاورزان با پیگیری و حمایت وزیر جهاد کشاورزی و همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تامین و پرداخت شده است افزود: ۱۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد ریال باقی مانده طلب کشاورزان نیز تا پایان سال و در ۲۰ روز آینده پرداخت و تسویه می شود.  
 وی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده دولت ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تامین اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی اختصاص می دهد.  
 قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی افزود: برای جبران خسارات احتمالی سرمازدگی که معمولا در فصل بهار اتفاق می افتد نیز در حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است. 
 حسین نژاد گفت:‌ هم اکنون سالانه بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی ۵۲۰ هزار هکتار باغ؛ ۷۰۰ میلیون قطعه طیور و ۹ میلیون واحد دامی تحت پوشش بیمه قرار دارند.  
 وی افزود: امسال سطح پوشش بیمه کشاورزی در بخش زراعت ۴۰۰ هزار هکتار افزایش یافته و تعداد بیمه گذاران نیز به بیش از ۱۲۰ هزار نفر رسیده است.  
 قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: تلاش داریم با مشارکت کشاورزان برای ارتقای کیفیت خدمات و توسعه گزینه های بیمه ای اقدام کنیم. 
 حسین نژاد از اجرای روش تهاتر خبر داد و افزود: در این روش میزان تعهدی که بیمه گر می پردازد نسبت مناسبی با میزان خسارات دارد با اجرای این روش میزان پرداخت تعهدات در بخش زراعت، دام و طیور و آبزیان افزایش یافت.  
وی درباره تاثیر اجرای روش تهاتر گفت: با اجرای این روش بیمه گر برای بیمه های بزرگ تمایل بیشتری خواهد داشت و همچنین بیمه خسارات کوچک از ضریب ریسک خارج می شود و برای این بخش از خسارات حق بیمه ای دریافت نخواهد شد. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.