آهنگساز «خوب، بد، زشت» در پیاده‌روی هالیوود ستاره‌دار شد

هنگساز بزرگ ایتالیایی در آستانه برگزاری مراسم اسکار صاحب یک ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود شد.

انیو موریکونه آهنگساز مشهور ایتالیایی با گرفتن یک ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود تجلیل شد. این آهنگساز که از نامزدهای اسکار برای ساخت آهنگ فیلم «هشت نفرت‌انگیز» است، دیروز جمعه ستاره‌اش در پیاده‌روی مشاهیر را دریافت کرد.
موریکونه ۸۷ ساله برای بیش از ۴۵۰ فیلم اهنگ ساخته و از دهه ۱۹۶۰ با فیلم‌های وسترن اسپاگتی مثل «خوب، بد، زشت» به شهرت رسید. آهنگسازی او تا فیلم «هشت نفرت‌انگیز» کوئنتین تارانتینو ادامه داشته است.
موریکونه در مراسم دیروز گفت: آهنگسازان بین‌المللی که برای فیلم آهنگ ساخته‌اند، هرگز آنقدر که من امروز لذت برده‌ام، نبرده‌اند.
این آهنگساز کهنه‌کار پیش‌قراول دریافت اسکار امسال است که یکشنبه شب به وقت آمریکا برگزار می‌شود. او تاکنون پنج بار نامزد اسکار شده بود.
موریکونه درباره دریافت اسکار هم گفت: هرگز نمی‌توانم بگویم باید این جایزه به من برسد. هرگز فکر نکرده‌ام که باید این جایزه را دریافت کنم. فکر می‌کنم وقتی باید بگیرم، می‌گیرمش.

در این مراسم کوئنتین تارانتنیو کارگردان آمریکایی و هاروی واینستاین از بنیانگذاران کمپانی واینستاین برای ادای احترام به موریکونه شرکت کرده بودند.
واینستاین از موریکونه به عنوان یکی از غنی‌ترین چهره‌ها در صنعت سینما یاد کرد که با آثارش موجب لذت خیلی‌ها شده است.
موریکونه که ساکن رم است از سال ۱۹۶۱ کارش را با ساخت آهنگ فیلمی ایتالیایی شروع کرد. او سال ۲۰۰۷ یک اسکار افتخاری دریافت کرد. وی برای بزرگان سینما از برناردو برتولوچی گرفته تا سرجیو لئونه آهنگ فیلم ساخته است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.