طیبه سیاوشی: آموزش‌وپرورش پیام خطرناکی به مردم می‌دهد!

نماینده تهران در مجلس درباره واکنش مسئولان به ماجرای تعرض به دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران می‌گوید: پیامی که آموزش‌وپرورش می‌دهد، پیام خطرناکی است و آن این که مدارس در حال ناامن شدن است.

با گذشت چند روز از ماجرای تعرض به دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران، مجید تهرانیان مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش گفته است: فضا بسیارسنگین است اما با این شدت که در فضای مجازی و شبکه‌های خارجی به آن پرداخته شده، نبوده است. ناصر کوهستانی مدیر آموزش‌وپرورش منطقه ۲ تهران هم گفته: بر مبنای تحقیقاتی که روی آن تعداد از دانش‌آموزان معترض انجام داده‌ایم، هیچگونه تعرض و تجاوزی صورت نگرفته است.
طیبه سیاوشی درباره واکنش مسئولان آموزش‌وپرورش به ماجرای تعرض به دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران گفت: آموزش‌وپروش به نوعی با جامعه چندمیلیونی دانش‌آموزی مقابله می‌کند. پیامی که آموزش‌وپرورش می‌دهد، پیام خطرناکی است؛ آن‌ها این پیام را می‌دهند که مدارس در حال ناامن شدن است.
او ادامه داد: مسئولان آموزش‌وپرورش به جای این واکنش‌ها، بهتر است از مردم بخواهند به آن‌ها فرصت داده شود تا موضوع را بررسی کنند. این کار می‌تواند نشان دهد ما از دستگاهی برخورداریم که علاوه بر موضوعات آموزشی، پناهگاهی امن برای دانش‌آموزان نیز خواهد بود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: با مسئله‌ای که تا این حد جامعه را حساس و متاثر کرده، نمی‌توان این گونه برخورد کرد. قطعا اگر موضوع قابل بررسی نبود، مقام رهبری درمورد آن چنین دستوری را صادر نمی‌کردند.
سیاوشی ادامه داد: مسئولان آموزش‌وپرورش با توجه به مستندات موجود نمی‌توانند فرار کنند. سن نوجوانی سن حساسی است؛ مسئولان بهتر بود به نوعی این موضوع را مدیریت می‌کردند که دست کم در ایام امتحانات آرامش نسبی برقرار و دغدغه‌های پدران و مادران تا حدی رفع شود.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به دریافت پیام‌های مختلف از سوی مردم گفت: اصلا موضوع خوبی نیست که کسی بگوید چقدر خوشحالم که فرزندم دیگر پشت دیوارهای مدرسه نیست.
سیاوشی ادامه داد: در همه جای دنیا این اتفاقات رخ می‌دهد اما موضوع به شکلی مدیریت می‌شود که جامعه احساس ناامنی نمی‌کند. اما برخورد آموزش‌وپرورش به گونه‌ای است که حتی همکاران نماینده که با مسئولان این وزارتخانه جلسه داشتند، از فضا و شرایط حاکم بر آن جلسه هم ناراضی بودند.
نماینده اصلاح‌طلب مجلس در مورد احتمال استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش گفت: البته این هفته مجلس جلسه علنی ندارد و در جریان نیستم که مضوع استیضاح مطرح شده یا نه، اما مجلس ابزارهای نظارتی زیادی در اختیار دارد. تاکنون چندین تذکر مطرح شده و سوال از وزیر نیز از ابزارهای نظارت مجلس است. اما در مجموع باید یک اتفاقی در رویکرد آموزش‌وپرورش رخ دهد که مردم منتفع شوند و در جریان امور قرار بگیرند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.