«پسران بد» دستگیر شدند

افرادی که در قالب یک باند اقدام به زورگیری و ربودن دختران می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

در ساعت یک بامداد مورخه ۰۷/۱۱/۱۳۹۴ ، از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره "سرقت به عنف خودرو" به کلانتری ۱۱۸ ستارخان اعلام شد ؛ با حضور مأمورین کلانتری ، خانم جوانی به مأمورین اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو ماکسیما سفید رنگ مورد ربایش قرار گرفته و نهایتا سارقین پس از سرقت خودرو و دیگر اموال مالباخته متواری شدند .

پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ:
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف همراه با آدم ربایی" و به دستور قاضی شاهنگیان ، بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه ۲ تهران،پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته:
مالباخته پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در مورخه ۰۶/۱۱/۱۳۹۴ ، به منزل یکی از دوستانم در بلوار فردوس – نبش خیابان ابراهیمی شمالی رفته و خودرو تویوتا لندکروز مشکی خود را در داخل کوچه پارک کرده بودم ؛… ؛ قصد سوار شدن به ماشین را داشتم که ناگهان فرد ناشناسی از پشت سر ، سوار ماشین شد و دهان مرا گرفت . نفر دوم ، از سمت در راننده سوار ماشین شد و چاقو را زیر گلویم گذاشت ؛ با جیغ و فریاد تلاش کردم تا در ماشین را باز نگه دارم اما نفر سومی با قدی بلند ، کنار ماشین آمد و در را بست ؛ همان لحظه دیدم که ماکسیمای سفید رنگی کنار ماشین من ایستاده است" .

زن جوان در ادامه اظهارات به کارآگاهان گفت: "با تهدید چاقو و ضرب و شتم شدید مرا به صندلی عقب برده و پارچه ای مشکی روی سرم کشیدند ؛ دستهایم را بستند و فرد دیگری پشت فرمان نشست و شروع به حرکت کرد . بهمراه خود مقداری طلا داشتم که قصد داشتم برای تعمیر به طلاسازی ببرم اما سارقین آنها را بهمراه مدارک شناسایی ، دو عدد گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی ۱۲ میلیون تومان ، پول و چندین فقره چک حامل به مبلغ ۶۰ میلیون تومان از من گرفتند ؛ نهایتا در داخل کوچه ای فرعی در منطقه ستارخان مرا از ماشین پیاده کرده و خودشان با تویوتا از محل متواری شدند . همان لحظه دوان دوان خودم را به خانه ای رساندم که آقایی داشت وارد آن می شد ؛ این آقا و خانواده اش پس از اطلاع از موضوع سرقت ، به من کمک کرده و به خانواده ام و همچنین ۱۱۰ زنگ زده و موضوع را به آنها اطلاع دادند " .

کشف خودرو تویوتا:
با ثبت مشخصات خودرو تویوتا لندکروز به شماره انتظامی ایران ۱۱/*** ی ۱۳ در سیستم جامع پلیس ، مأموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر در ساعت ۱۴:۰۰ مورخه ۲۰/۱۱/۱۳۹۴ ، در حین گشت زنی در محدوده پاسگاه نعمت آباد – کوی باقری به یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز مشکی پارک شده در محل مشکوک شدند ؛ در بررسی ارکان هویتی خودرو ( مشخصات خودرو ) مأمورین اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت بوده و دستور توقیف آن از سوی اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شده است.

دستگیری اولین متهم:
با اعلام خبر کشف خودرو مسروقه ، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی به محل کشف خودرو مراجعه و در تحقیقات میدانی موفق به شناسایی یک شعبه بانک خصوصی و چند واحد تجاری در محدوده کشف خودرو شدند.
با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته این مراکز ، کارآگاهان موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو ماکسیما سفید رنگ به شماره انتظامی … شدند که راننده تویوتا لندکروز پس از پارک خودرو در خیابان ، سوار آن شده و محل را ترک کرده بود.
سرانجام با اقدامات پلیسی ، جوانی ۲۳ ساله بنام "سعید . ع" در خیابان سپاه شناسایی و در مورخه ۰۶/۱۲/۱۳۹۴ دستگیر شد ؛ متهم تلاش کرده بود تا با ایجاد درگیری فیزیکی از محل متواری شود که توسط کارآگاهان دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

اعترافات سعید:
"سعید . ع" پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی و مواجه حضوری با شاکی پرونده ، به عنوان یکی از سارقین مورد شناسایی قرار گرفت ؛ سعید که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، صراحتا به مشارکت در سرقت اعتراف و عنوان کرد که سرقت را به بهمراه یکی از دوستانش بنام "حمید . ح" و یکی از دوستان حمید انجام داده است.
سعید در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: " روز سرقت در حوالی میدان صنعت در حال پرسه زنی و چرخیدن بودیم که یک دستگاه تویوتا لندکروز مشکی با یک راننده خانم جوان را شناسایی کردیم ؛ پشت سر ماشین بودیم که راننده تویوتا در بلوار فردوس توقف کرد و داخل یک مجتمع مسکونی شد ؛ حدود دو ساعت منتظر ماندیم تا مجددا زن جوان از مجتمع مسکونی خارج و به سمت تویوتا مراجعه کرد ؛ همان زمان بود که به سراغ زن جوان و ماشنی وی رفتیم [ و با تهدید چاقو اقدام به سوار کردن او کرده و از محل متواری شدیم ] ".

دستگیری دو متهم دیگر پرونده:
با شناسایی مخفیگاه حمید در خیابان منوچهری ، کارآگاهان اداره یازدهم در ساعت ۱۴:۳۰ مورخه ۰۶/۱۲/۱۳۹۴ به مخفیگاه حمید مراجعه کردند ؛ در زمان ورود به مخفیگاه حمید ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم سوم پرونده بنام مهران . ح نیز در همان محل حضور دارد.
هر دو متهم اقدام به ایجاد درگیری شدید با کارآگاهان کردند ؛ در حین درگیری ، حمید در همان محل دستگیر اما مهران موفق به فرار شد ؛ تیمی از کارآگاهان برای دستگیری مهران ، به تعقیب او رفته اما ناگهان متهم اقدام به شلیک تیر به سمت آنها می کند.
با توجه به مسلح بودن متهم به اسلحه کمری و استفاده از آن ، کارآگاهان نیز اقدام به استفاده از سلاح می کنند ؛ در حین درگیری مسلحانه، مهران تلاش می کند تا ضمن متوقف کردن یک دستگاه خودرو پراید عبوری و گروگان گرفتن راننده پراید از محل متواری شود که کارآگاهان با شلیک گلوله به سمت لاستیک های خودرو مانع از حرکت پراید شده و همزمان متهم را نیز مورد اصابت چندین گلوله قرار می دهند و ضمن نجات جان راننده پراید ، مهران را دستگیر و جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل می کنند ؛ در بازرسی از خشاب اسلحه کمری بدست آمده از متهم چند ین فشنگ جنگی نیز کشف شد.
اعتراف به سرقت به شیوه تصادف ساختگی:
همزمان با انتقال "مهران . ح" به بیمارستان ، "حمیدرضا . ت" ( ۲۵ ساله ) به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به سرقت تویوتا لندکروز اعتراف کرد ؛ وی در اعترافاتش عنوان کرد که حدود دو ماه پیش نیز در یک تصادف ساختگی و با همدستی دوستانش ( مهران و سعید ) یک دستگاه خودرو سوناتا را در خیابان ستاری از یک راننده خانم سرقت کرده اند.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : تحقیقات از دو متهم پرونده ( سعید و حمید ) در مراحل اولیه قرار داشته و متهم سوم پرونده نیز به محض پایان اقدامات درمانی ، جهت تحقیقات به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود.
سرهنگ آریا حاجی زاده در پایان این خبر عنوان داشت : "از سوی بازپرس محترم پرونده قرار قانونی برای هر سه متهم پرونده صادر و تحقیقات جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد ، بویژه توسط سرنشیان یک دستکاه خودرو ماکسیما سفید رنگ مورد سرقت ، تهدید و … قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند ".

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.