آخرین پیش بینی‌ها از نتایج اسکار ۲۰۱۶

تنها ساعاتی به برگزاری اسکار هشتاد و هشتم باقی مانده و به همین مناسبت نگاهی انداخته ایم به آخرین پیش بینی ها از نتایج اسکار امسال.

وبسایت گولد دربی شانس های اسکار امسال را هم به سنت هر ساله ارزیابی کرده و در مورد نتایج اسکار پیش بینی خود را انجام داده است. از آنجایی که تنها ساعاتی به برگزاری مراسم اسکار باقی مانده نگاهی انداخته ایم به این پیش بینی ها. گفتنی است سال گذشته این وبسایت در پیش بینی خود فقط در دو بخش جنبی اشتباه کرده بود.
لیست پیش بینی های اسکار هشتاد و هشتم به شرح زیر است:

بهترین جلوه‌های ویژه بصری:
جنگ ستارگان: ارتش به پا می‌خیزد

بهترین تدوین:
مکس دیوانه

بهترین طراحی لباس:
مکس دیوانه

بهترین چهره‌پردازی:
مکس دیوانه

بهترین فیلمبرداری:
بازگشته

بهترین طراحی تولید:
مکس دیوانه

بهترین تدوین صدا:
مکس دیوانه

بهترین صداگذاری:
مکس دیوانه

بهترین موسیقی متن:
هشت نفرت‌انگیز

بهترین ترانه:
تا وقتی که برای تو اتفاق می‌افتد ــ زمین شکار

بهترین انیمیشن کوتاه:
تیم ویژه سانجای

بهترین انیمیشن بلند:
Inside Out

بهترین مستند کوتاه:
Body Team 12
بهترین مستند بلند:
امی

بهترین فیلم خارجی‌زبان:
پسر سائول

بهترین فیلم کوتاه:
یا مریم

بهترین فیلمنامه اقتباسی:
The Big Short

بهترین فیلمنامه اوریجینال:
اسپاتلایت
بهترین بازیگر نقش مکمل زن:
آلیشیا ویکندر ــ دختر دانمارکی

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:
سیلوستر استالونه ــ کرید
بهترین بازیگر نقش اول زن:
بری لارسن ــ اتاق

بهترین بازیگر نقش اول مرد:
لئوناردو دی کاپریو ــ بازگشته

بهترین کارگردان:
الخاندرو گونزالس اینیاریتو ــ بازگشته

بهترین فیلم:
بازگشته

با توجه به این پیش بینی، «مکس دیوانه : جاده خشم» شگفتی ساز مراسم امشب خواهد بود و ۶ جایزه اسکار را به خودش اختصاص می دهد. از سوی دیگر الخاندرو گونسالس اینیاریتو می تواند دو اسکار دیگر را به ویترین افتخاراتش اضافه کند و در دو سال ۵ جایزه اسکار بگیرد که آماری شگفت انگیز و باور نکردنی است. در ضمن «مرد پرنده ای» هم که سال گذشته اسکار بهترین فیلم را برد توانسته بود ۴ جایزه اسکار را به خودش اختصاص دهد و «بازگشته» هم در ۴ بخش شانس اصلی است.
از سوی دیگر برخی انتخاب‌های اسکار امسال آن قدر بدیهی است که اگر رخ ندهد شگفتی اتفاق افتاده. به عنوان مثال از ماه ها قبل از مراسم امشب جوایز انیو موریکونه در بخش بهترین موسیقی، امانوئل لوبزکی در بخش فیلمبرداری، لئوناردو دی کاپریو و بری لارسن در بخش بازیگری و Inside out در بخش بهترین انیمیشن سال پیش بینی شده بود و خیلی بعید است در این بخش ها افراد دیگری بتوانند امشب دست پر به خانه بروند. از آن سو دیزنی برای دومین سال پیاپی همه جوایز بخش انیمیشن را می برد.
سال گذشته آنها با «۶ قهرمان بزرگ» و «جشن» توانستند اسکارهای بهترین انیمیشن بلند و کوتاه را ببرند و امسال هم با Inside out و «تیم ویژه سانجای» به نظر اوضاع خوبی دارند. اما به هر حال یکی از بخش هایی که سال گذشته در آن پیش بینی اشتباه انجام شده بود، بخش بهترین انیمیشن کوتاه بود. هشتاد و هشتمین دوره مراسم اسکار، روز ۲۸ فوریه ۲۰۱۶ در سالن دالبی تئاتر هالیوود به‌میزبانی کریس راک برگزار می‌شود. هواداران دی کاپریو آماده باشند. به نظر می‌رسد اسکار او غیر قابل چشم پوشی است.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.