عملیات خطرناک عربستان و اسرائیل علیه سوریه و لبنان

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که پیام امنیتی «مهمی» اخیرا مخابره شده که مربوط به جزئیات سفر محرمانه وزیر خارجه عربستان سعودی به همراه خالد الحمیدان رئیس دستگاه اطلاعات این کشور به اراضی اشغالی بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد: پیامی که از عملیات عربستان و اسرائیل برملا شده است احتمالا عملیاتی خطرناک علیه سوریه و لبنان باشد که این تصمیمات در دیدارهای این مقام عربستانی با مسئولان اسرائیلی و رئیس دستگاه موساد گرفته شده است و سفر عادل الجبیر همچنین به نشستش با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز انجامید.
اسپوتنیک گزارش داد: برجسته‌ترین چیزی که این سفر عادل الجبیر به همراه داشته است درخواست عربستان از تل‌آویو برای مداخله نظامی مستقیم اسرائیل در جنوب سوریه در صورت حمله زمینی برای فشار بر نظام سوریه بوده است.
از سوی دیگر روزنامه فایننشال تایمز انگلیس هفته گذشته نوشته بود که عربستان درصدد اجرای طرحی نظامی است که به عملیات زمینی از جنوب سوریه می‌انجامد و عربستان این عملیات را با همکاری با ترکیه انجام می‌دهد.
در همین حال در یک گزارش اطلاعاتی فرانسه که توماس کانتالوب خبرنگار فرانسوی در پایگاه مدیا پارت آن را برملا کرده است، عنوان شده که در صورت اجرایی شدن تهدیدهای ترکیه و عربستان مبنی بر مداخله نظامی در سوریه، دمشق و هم‌پیمانانش نیز خود را برای غافلگیر کردن این طرف‌ها آماده کرده‌اند و این امر زلزله‌ای را در آنکارا، ریاض و همچنین در تل‌آویو به پا خواهد کرد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.