جزئیات برگزاری مسابقه زنده طراحی لباس در تالار وحدت

مسابقه زنده طراحی لباس با رقابت میان ۲۰ طراح لباس در تالار وحدت برگزار می‌شود.

صدیقه پاک‌بین – دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران و دبیر کمیته طراحی پنجمین جشنواره مد و لباس فجر – گفت: مسابقه زنده طراحی لباس در حالی انجام می‌شود که تمام موارد شامل پارچه، مواد طراحی، خرج کار و… در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد تا در فرصت سه روزه از ۱۱ تا ۱۳ اسفندماه به رقابت با یکدیگر بپردازند.
پاک‌بین ادامه داد: تابه حال۷۰ نفر برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند که ما با توجه به محدودیت فضا ۲۰ نفر را بر اساس روزمه و سابقه کاری آنها انتخاب می‌کنیم. قرار است طرح برگزیده به تولید انبوه برسد.
او افزود: این مسابقه فرصت خیلی خوبی است که طراحان در کنار هم یک رقابت سالم داشته باشند و طراحی که بتواند مواد موجود را با ایده‌پردازی خوب به یک طرح قوی و قابل اجرا تبدیل کند به عنوان برگزیده معرفی می‌شود.
دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران افزود: مهمترین عامل انتخاب آثار برای داوران کاربردی بودن طرح و قابلیت تولید انبوه آن است. در این مسابقه می‌ببینیم چگونه طراح پارچه‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد، از چه تزیینات و زیورآلاتی استفاده می‌کند و طرحی که دوخته است چقدر کاربرد دارد. بنابراین داوران مختلف از حوزه‌های دانشگاه، طراحان لباس، صنعت و… کارها را بررسی می‌کنند.
او با بیان اینکه تعداد داوران بخش صنعت بیشتر از سایر داوران است افزود: چون هدف ما معرفی طراحان به بخش صنعت است، از داوران خواسته‌ایم طرح‌ها را بررسی کنند تا اگر مشکلاتی در آنها هست که مانع استفاده از طرح‌ها در صنعت و تولید انبوه می‌شود، این مشکلات را در جلسه‌ای مطرح کنند تا به صورت بخشنامه تنظیم شود. این بخشنامه در دوره‌های بعدی ملاک کار قرار می‌گیرد تا در آیندهمشکلات طراحان رفع شود. همچنین این اشکالات باید در دانشگاه‌ها نیز مطرح شود تا مدرسان با توجه به بخش‌هایی که دانشجویان بیشتر در آنها ایراد دارند به تدریس بپردازند.
پاک‌بین ادامه داد: هدف ما از هر نمایشگاه، مسابقه و… این است که توانایی طراحان را بسنجیم و بتوانیم آنها رابه بخش صنعت هدایت کنیم. نمی‌خواهیم فقط یک مسابقه برگزار کنیم و طراح برتر را معرفی کنیم بلکه می‌خواهیم نقاط ضعف دانشجو، طراح و… را بشناسیم تا بتوانیم روز به روز بهتر شویم.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.