مهارت آموزی دو میلیون نیروی کار در مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور

مشاور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: دو میلیون نفر نیروی آماده اشتغال برای ورود به بازار کار در مراکز آموشی فنی و حرفه ای کشور مهارت های فنی وحرفه ای را فرا گرفتند.

محبوبه رنجبر روز یکشنبه در سفر به شهرستان خوی و بازدید از روند آموزش های فنی و حرفه ای این شهرستان با بیان اینکه مهارت آموزی گام اول ورود به بازار کسب و کار است، اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه ای کشور با در اختیار داشتن ۷۰۰ مرکز در بخش دولتی و بیش از ۱۲ هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در بخش خصوصی، نزدیک به دو میلیون نفر را در سال جاری آموزش داده است.
وی افزود: از این میزان افراد آموزش دیده ۶۰ درصد مربوط به بخش خصوصی است که در سطح کشور آموزش های مختلف در آموزشگاه های آزاد را فرا گرفته اند.
رنجبر با بیان اینکه ارائه آموزش های تقاضا محور از مهمترین رویکردهای مراکز آموزش فنی و حرفه ای است، گفت: توجه به آموزش هایی که مورد نیاز بازار کار باشد و به ویژه آموزش هایی که مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی کشور و از جمله طرح های توسعه ملی کشور باشد، جزو اولویت ها و رویکردهای جدید سازمان فنی و حرفه ای کشور است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی هم در این بازدید گفت: افزایش ۱۰ درصدی آموزش و تربیت نیروی کار در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان گام بسیار مهم برای تامین نیروی کار ماهر در بازار کار بوده است.
محسن مددی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مسئولیت آموزش و تربیت نیروی کار را برعهده دارد، افزود: امسال این اداره کل توانسته است نزدیک به ۵۰ هزار نفر نیروی کار را تحت پوشش آموزش های فنی و حرفه ای قرار دهد که از این میزان، ۲۰ درصد آماده ورود به بازار کار هستند.
تامین و آموزش نیروی کار ماهر از اولویت های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.
شهرستان ۳۷۵ هزار نفری خوی در ۱۳۴ کیلومتری شمال ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.