خودروی بتمن؛ خودروی زرهی جدید روسیه

مشخصات فنی خودروی زرهی جدید روسیه که می‌خواهد رقیب هاموی شود/خودروی بتمن با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت

ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه بازدیدی از خودروی زرهی این کشور داشته است. این خودروی زرهی که خیلی‌ها آن را مشابه Batmobile (خودروی معروف بتمن) می‌دانند اما چه مشخصاتی دارد؟
به گزارش خبرآنلاین،وقتی برای اولین بار «مجازات کننده» (The Punisher) دیده شد و تصاویرش به رسانه‌ها رسید خیلی‌ها تصور کردند که Batmobile (خودروی معروف بتمن)تبدیل به واقعیت شده است. روس‌ها این خودروی زرهی را در رقابت با خودروی زرهی معروف آمریکا یا همان هاموی (Humvee) ساخته‌اند. مجازات کننده توانایی حمل ۱۰ نظامی را دارد و علاوه بر سلاح نیمه خودکار که روی سقف آن نصب شده در پهلوهای خود هم مجهز به مسلسل است.
نظامیان در این خودرو به صورت پشت در پشت می‌نشینند که بر فضای بیرون دید کامل داشته باشند و بتوانند در موقع لازم سریعا واکنش نشان دهند. این خودروی ۴WD یا همان دو دیفرانسیل ۱۲ تن وزن دارد اما مصرف سوختش باعث می‌شود مغزتان سوت بکشد: ۱۰۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر! بدنه این خودروی زرهی  به صورت V شکل طراحی شده‌اند تا موج انفجاری یا گلوله‌های مختلف راحت‌تر  دفع  شود.
این خودروی زرهی ضد گلوله و ضد مین است و به گفته شرکت سازنده‌اش قدرت موتور ۸ سیلندرش ۷۳۰ اسب بخار است. بدنه خودرو در مقابل گلوله‌های اسلحه‌های سبک(گلوله های تا ۷/۶۲ میلیمتر) و گلوله‌های کالیبر ۳۰ مقاومت می‌کند. 
با وجود وزن سنگین این خودرو با موتور غول آسایش می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت برسد که در نوع خودش بی‌نظیر به حساب می‌آید. در حال حاضر «مجازات کننده» سریع‌ترین خودروی زرهی جهان شناخته می شود.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.