آغاز فعالیت دامنه های اینترنتی فارسی ازاوایل سال ۹۵

مدیرثبت دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: ثبت دامنه های اینترنتی فارسی از مهمترین برنامه های این مجموعه در سال جاری است که تا پایان فروردین ماه ۹۵ فعالیت اش آغاز می شود.

علیرضا صالح افزود: با راه اندازی طرح ثبت دامنه های اینترنتی به زبان فارسی، کاربران می توانند نشانی و پسوند اینترنتی خود را به زبان فارسی وارد و ثبت کنند. 
وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای ارتقا کیفیت این امکان، سبب کندی کار شده، اظهار کرد: محققان این مجموعه با تمام توان تلاش کردند تا خدمات مطلوبی در اختیار کاربران قرار گیرد. 
صالح بیان کرد: با راه اندازی این سرویس، امکان جدیدی برای کاربران فراهم می شود و آنها هم می توانند از دامنه های اینترنتی به زبان فارسی استفاده کنند و هم از همان روش های قبلی بهره ببرند. 
وی با اشاره به اینکه در ثبت دامنه های غیرلاتین پیشرو هستیم، اظهار کرد: ما در دامنه هائی که با خطی به غیر از انگلیسی نوشته می شود، معمولا پیشرو هستیم. 
صالحی، تعداد دامنه های اینترنتی فعال در ایران را ۷۵۵ هزار و ۳۶۹ مورد اعلام کرد و گفت: پسوند ir با ۷۴۶ هزار و ۶۰۵ مورد بیشترین ثبت دامنه را به خود اختصاص داده است. 
وی به رشد چشمگیر ثبت دامنه های اینترنتی در ایران در سال جاری اشاره کرد و افزود: رشد ثبت دامنه های دات IR همواره جزء برترین های دامنه کشور در دنیا بوده است. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.