شهروندان سوئیس به تسهیل اخراج خارجی‌ها از این کشور «نه» گفتند

شهروندان سوئیس روز یکشنبه به پای صندوق‌های رای رفتند و در یک همه‌پرسی با خواست “حزب مردم سوئیس (SVP)” مبنی بر ایجاد تسهیلات برای اخراج خارجی‌های متخلف در این کشور مخالفت کردند.

شهروندان سوئیس روز یکشنبه (۲۸ فوریه ۲۰۱۶) با شرکت در یک همه‌پرسی با اخراج خارجیان متخلف از کشورشان مخالفت کردند.
تلویزیون سوئیس اعلام کرده که اکثریت شهروندان ۲۶ ایالت (کانتون) سوئیس با طرح این قانون مخالفت کرده‌اند. پس از شمارش آرای ۲۰ کانتون از مجموع ۲۶ کانتون در سوئیس، مشخص شده است که ۵۶.۷ درصد مردم مخالف سخت‌گیری بیشتر در ارتباط با خارجیان این کشور هستند. تنها ۴۳.۳ درصد از رای‌دهندگان موافق چنین سخت‌گیری‌هایی بوده‌اند.
به گزارش دویچه‌وله، «کلود لانگشا»، رئیس موسسه تحقیقاتی جی‌اف‌اس در این باره گفت: جهت‌گیری‌ها به طور مشخص نشان‌دهنده رای منفی شهروندان به چنین خواستی است.
او گفت که هواداران این سخت‌گیری‌های قانونی با خارجیان کمتر از ۲۵ درصد آرا را به دست آورند. حزب ملی‌گرای دست‌راستی موسوم به "حزب مردم سوئیس (SVP)" خواستار تصویب قانونی بود که برمبنای آن خارجی‌ها و مهاجران در سوئیس را بتوان حتی به اتهام تخلف‌های کوچک به طور خودکار از این کشور اخراج کرده و به کشورهایشان بازگرداند.
دولت سوئیس به همراه پارلمان این کشور و احزابی در این کشور که مواضعی چپ‌تر از حزب راست‌گرای مردم سوئیس داشتند، با چنین اقدامی مخالفت کردند. دولت سوئیس اعلام کرده بود که در صورت تصویب چنین قانونی دو میلیون شهروند خارجی که در سوئیس زندگی می‌کنند در مقابل هشت میلیون سوئیسی این کشور به شهروندانی درجه دو تبدیل خواهند شد.
در بیانیه دولت سوئیس در این باره آمده است که با تصویب این قانون دیگر تفاوتی میان نسل‌های دوم و سوم مهاجرانی که در سوئیس زندگی می‌کنند و خارجی‌های جدید این کشور وجود نخواهد داشت. دولت سوئیس پیش از این نگرانی خود را اعلام کرده بود که تصویب چنین قانونی می‌تواند تاثیری منفی بر رابطه سوئیس و اتحادیه اروپا بگذارد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.