قوانین انتخابات الکترونیک تصویب شد

بخشی از قوانین مربوط به انتخابات الکترونیک در جریان جلسه امروز مجلس تصویب شد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۰ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورا، اعاده شده از شورای نگهبان با ۱۰۷ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در جلسه با ماده الحاقی ۴ و تبصره آن اصلاح شده از سوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور موافقت کردند.
در ماده ۴ الحاقی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است که در انتخابات الکترونیکی پس از ثبت نام رأی دهنده و بعد از تأیید نماینده هیات نظارت، کارت الکترونیکی مورد تائید نماینده فرماندار و ناظر صادر و تحویل رأی دهنده می‌‌شود.
تبصره- با توجه به انجام کلیه بازبینی‌ها توسط سامانه و عدم وجود تعرفه کاغذی و صدور کارت الکترونیکی، نیازی به اخذ اثر انگشت از رأی دهنده نمی‌باشد.
در ماده الحاقی ۵ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است که در انتخابات الکترونیکی پس از اعلام رسمی پایان رأی گیری، شمارش آراء با دستور نماینده فرماندار و نماینده هیات نظارت، با امضای الکترونیکی آن‌ها توسط دستگاه الکترونیکی انجام می‌شود.
تبصره ۷ ماده ۹ قانون موضوع ماده ۳ که کلمه «می‌تواند» را جایگزین عبارت «موظف است» کرده بود مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت و به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور ارجاع شد.
در تبصره ۷ طرح اصلاح موادی از انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است که وزارت کشور موظف است با هماهنگی و موافقت شورای نگهبان تمام مراحل انتخابات را در حدود اعتبارات مصوب با استفاده از روش‌ها و فناوری‌های نوین برگزار کند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.