نزدیک به سه هزار نفر برای انتخابات پارلمانی سوریه نامزد شده اند

کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که تاکنون دو هزار و ۷۴۵ نفر برای انتخابات پارلمانی این کشور نامزد شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این کمیته افزود: ثبت نام از کاندیداهای مجلس این کشور تا روز چهارشنبه ادامه دارد.
براساس گزارش کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه، ۲۵۶ نفر از دمشق، ۲۱۴ نفر از حومه دمشق، ۲۷۴ نفر از شهر حلب، ۲۲۲ نفر در مناطق مختلف حلب، ۹۷ نفر در استان ادلب، ۴۹۴ نفر در استان حمص، ۲۰۵ نفر در حماه، ۳۵۸ نفر در لاذقیه، ۱۲۳ نفر در طرطوس، ۱۰۵ نفر در دیر الزور، ۱۴۹ نفر در الحسکه، ۶۸ نفر در رقه، ۹۱ نفر در درعا، ۴۱ نفر در سویدا و ۴۸ نفر نیز در قنیطره نامزد شده اند.
«قاضی هشام الشعار» رئیس کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه در این باره گفت: دفاتر انتخاباتی در سفارتخانه های سوریه در خارج از این کشور، هرگز باز نمی شود و انتخابات تنها در استان های تحت کنترل حکومت سوریه برگزار خواهد شد.
«بشاراسد» هفته گذشته با صدور فرمانی، چهارشنبه ۱۳ آوریل ۲۰۱۶ (۲۵ فروردین ۱۳۹۵) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور اعلام کرد.
سوریه شامل ۱۴ استان می باشد که مردم این کشور در مجموع ۲۵۰ نماینده منتخب خود را به مدت چهار سال به مجلس می فرستند.
انتخابات قبلی مجلس نمایندگان سوریه در تاریخ ‎۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ برابر ۷ مه ۲۰۱۲ برگزار شده است که نخستین انتخابات مجلس پس از اعتراضات سوریه بود که در پی همه پرسی قانون اساسی سوریه (۱۳۹۰) برگزار شد.    

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.