شیدا جاهد هنرمند عرصه موسیقی درگذشت / پیکر ایشان ۱۲ اسفندماه تشییع خواهد شد

شیدا جاهد از هنرمندان عرصه موسیقی سنتی ایران شامگاه ۹ اسفند در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

شیدا جاهد از فعالان عرصه موسیقی پس از تحمل یک دوره بیماری شامگاه ۹ اسفندماه در تهران درگذشت.
وی سال ها با بیماری سرطان مبارزه می کرد و در چند روز اخیر در کما به سر می برد.
سیدعباس سجادی مشاور معاون هنری وزارت ارشاد، درگذشت این خواننده موسیقی ایرانی را تایید کرد و گفت: شیدا جاهد از پنجشنبه ۶ اسفند ماه در بیمارستان لاله به کما رفت و در کمال تاسف ساعت ۲۲ یکشنبه ۹ اسفند دار فانی را وداع گفت.
وی با اشاره به اینکه شیدا جاهد مدت ها بود با بیماری سرطان مبارزه می کرد، بیان کرد: مرحوم شیدا جاهد از جمله هنرمندان شریف حوزه موسیقی بود. او با همه فراز و نشیب هایی که در این حوزه وجود داشت تمام تلاش خود را برای حفظ موسیقی اصیل ایرانی انجام داد و با وجود اینکه در طول عمر ارزشمند خود پیشنهادهایی از سوی کشورهای خارجی داشت در ایران ماند و آثار جاودانه ای را همراه با همسر خود مسعود جاهد خلق کرد.
عباس سجادی با اشاره به زمان و مکان مراسم تشییع پیکر زنده یاد شیدا جاهد گفت: مراسم تشییع پیکر زنده یاد شیدا جاهد هنرمند حوزه موسیقی روز چهارشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت انجام خواهد شد. 
وی با اشاره به مکان خاکسپاری این هنرمند نیز عنوان کرد: جاهد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می شود. پیش از این هماهنگی ها برای دفن وی در قطعه هنرمندان انجام شده بود و مشکلی که در این زمینه برای قبر داشتیم، رفع شد.
شیدا با همراهی و همکاری همسرش مسعود جاهد چندین آلبوم در قالب همخوانی منتشر کرده است که عبارتند از «کوچه‌های بی‌نشان»، «پنجره باز می‌شود»، «در فکر تو بودم» و «خسته‌ام از این کویر» را منتشر کرده بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.