بنا: مسابقات انتخابی، ملاک صد درصدی حضور در المپیک نیست

سرمربی تیم ملی فرنگی کشورمان گفت: در انتخاب فرنگی‌کاران جهت حضور در مسابقات المپیک سعی شده تا اجماع جمعی صورت گیرد تا نه سیخ بسوزد، نه کباب.

محمد بنا درباره آخرین شرایط تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در آستانه مسابقات کسب سهمیه المپیک، اظهار داشت: شرایط حمید سوریان، مهدی نوروزی و بشیر باباجان‌زاده خوب است و سایر فرنگی‌کاران در کنار این ۳ کشتی‌گیر تمرینات را ادامه می‌دهند و با توجه به اینکه فشار تمرینات زیاد است گاهی مصدومیت‌هایی نیز به وجود می‌آید.
وی افزود: نوروزی کمی از ناحیه دنده با مشکل مواجه شده بود و باباجان‌زاده نیز از ناحیه گردن مصدوم بود ولی خوشبختانه تمرینات را ادامه می‌دهند و زیر نظر فیزیوتراپ هستند. دلاوران ما طوری هستند که با هر دردی می‌سازند و قادرند تمرینات را با وجود مصدومیت ادامه دهند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان خاطر نشان کرد: ۱۶۱ روز تا آغاز المپیک مانده و ۲۴ مرداد کارمان را شروع خواهیم کرد و باید از همین اولین مسابقه کار را یکسره کنیم و شرایطی ایجاد کنیم تا در قزاقستان ۳ سهمیه باقی‌مانده را کسب کرده و با خیال راحت به ادامه کار بپردازیم اما اگر چنین شرایطی رقم نخورد کمی کار سخت خواهد شد.
بنا در پاسخ به این سوال که نحوه انتخاب فرنگی‌کاران جهت حضور در مسابقات المپیک مشخص شده و آیا از این موضوع رضایت دارد یا خیر، عنوان کرد: سعی شده تا اجماع جمعی صورت گیرد تا نه سیخ بسوزد نه کباب، البته حساسیت سال المپیک زیاد است و باید در اوج آمادگی راهی مسابقات شوند و کسانی که سهمیه گرفته‌اند و نگرفته‌اند، تقسیم شده‌اند. حکایت ۳ وزنی که هنوز سهمیه المپیک را در آن به دست نیاورده‌ایم یعنی ۵۹، ۶۶ و ۱۳۰ کیلوگرم بعد از تورنمنت قزاقستان که اولین گزینشی المپیک است، مانند وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد که هنوز سهمیه نگرفته، خواهد بود و این نفرات در تورنمنت خارجی محک می‌خورند.
وی ادامه داد: عبدولی در وزن ۷۵ کیلوگرم دو بار تمام حریفان مستقیم خود را شکست داده و نزدیک‌ترین حریف او یعنی پیام بویری ضرب خورده است و عبدولی فعلا حریفی ندارد و به همین دلیل او را انتخاب کردیم اما در ۹۸ کیلوگرم مهدی علیاری که در جام تختی اول شد و پس از آن در مسابقات آسیایی به قهرمانی رسید در زمان انتخابی تیم ملی با قاسم رضایی مبارزه می‌کنند و نفر برتر مشخص شود. مسابقات انتخابی هم قرار است اواخر فروردین‌ ماه برگزار شود اما پس از آن نیز یک تورنمنت خارجی وجود خواهد داشت و اینگونه نیست که مسابقات انتخابی به تنهایی ملاک صد درصدی حضور در المپیک باشد و شاید با تصمیم کادر فنی و شورای فنی کشتی‌گیران در یک تورنمنت دیگر نیز حضور پیدا کنند.
آقای خاص کشتی فرنگی کشورمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به انتخاب عبدولی در وزن ۷۵ کیلوگرم آیا نگران کاهش روحیه او نیستید، گفت: اصلا نگرانی ندارم و شرایطی که بی‌انگیزه یا با انگیزه شود دست کادر فنی خواهد بود. طبیعی است که هر کشتی‌گیر که کمتر تمرین کند خودش ضرر می‌کند اما کادر فنی می‌داند که شرایط ملی‌پوشان سخت است و به همین دلیل اجازه نمی‌دهیم که روحیه آنها کاهش پیدا کند. ما البته دوست داشتیم که عبدولی یک رقیب خوب داشته باشد اما فعلا ندارد و ما نیز نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.
بنا در خصوص شرایط وزن ۸۵ کیلوگرم نیز تصریح کرد: در این وزن شرایط فرق دارد و ما دو مهره قوی مثل حبیب اخلاقی و مجتبی کریم‌فر را داریم. طبیعی است که ۳ یا ۴ مهره دیگر که خوب هستند هم تحت نظر بوده و با توجه به اینکه باید همه با یکدیگر مبارزه کنند. ما در مجموع ۶ نفر را در نظر گرفتیم که در مرحله نهایی به صورت دوره‌ای با هم مبارزه کنند. به این ترتیب عابدین‌زاده، نوری، قادریان و اخباری به همراه کریم‌فر و اخلاقی به صورت دوره‌ای با هم پیکار خواهند کرد.
وی در خصوص شرایط وزن ۶۶ کیلوگرم گفت: اگر نوروزی نتواند سهمیه این وزن را به دست آورد شاید نوبت به کشتی‌گیر دیگری برسد تا در مسابقات کسب سهمیه حضور پیدا کند. البته ما فعلا نمی‌توانیم تصمیم قاطعی بگیریم اما شانس بیابانگرد بیشتر است چون باتجربه بوده و بیشتر به کارمان می‌آید، البته ما به شرایط نگاه می‌کنیم و برای حضور در تورنمنت خارجی در این وزن شاید ۲ نفر یا ۳ نفر استفاده کنیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.