آیا ترامپ باعث نابودی وجهه جمهوریخواهان خواهد شد؟

درحالی که دموکراتها برای معرفی نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به جمع‌بندی رسیده‌اند به نظر می‌رسد اختلافات درون حزبی بر سر دونالد ترامپ به شدت بالا گرفته است.

با تاکید بسیاری از رهبران حزب جمهوریخواه مبنی بر عدم حمایت از دونالد ترامپ به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری زمان تشدید اختلافات در درون این حزب فرا رسید.
درحالی که هیلاری کلینتون برای جلب نظر دموکراتها به عنوان نامزد نهایی این حزب آماده می‌شود به نظر می‌رسد جمهوریخواهان درباره مسائل اصلی مانند هویت و ارزش‌های این حزب دچار اختلافی شدید شده‌اند و عامل این اختلاف فردی نیست جز دونالد ترامپ، میلیاردر معروف و جنجالی.
این اختلاف در مصاحبه روز گذشته ترامپ با سی‌ان‌ان نمود پیدار کرد که در آن ترامپ بارها از انکار تایید وی توسط دیوید دوک، یکی از اعضای سابق و برجسته کوکلوس‌کلان امتناع کرد.
مارک روبیو نیز که به عنوان رقیب ترامپ برای سه روز وی را یک شعبده‌باز خوانده بود از این فرصت استفاده کرد و او را فردی معرفی کرد که صلاحیت انتخاب از سوی جمهوریخواهان را ندارد. این سناتور اهل فلوریدا در یک کمپین انتخاباتی در شمال ویرجینیا گفت: ما نمی‌توانیم حزبی باشیم که فردی را که از محکوم کردن برتری‌جویان نژاد سفید امتناع می‌کند به عنوان کاندیدا معرفی کنیم.
پیش از این دموکراتها نیز از این ویژگی ترامپ علیه وی استفاده کرده بودند. برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی دوتالد ترامپ و سایر سیاستمداران جمهوریخواه را به افزایش تلاش نژادپرستی با هدف غیر قانونی جلوه دادن ریاست جمهوری باراک اوباما متهم کرده است. سندرز تاکید کرد: زیر سئوال بردن محل تولد اوباما از سوی منتقدان بخشی از تلاش مربوط برای اشکال تراشی مستمر و بی سابقه در واشنگتن به شمار می رود.
نورم کولمن، سناتور سابق مینسوتا که از حامیان روبیو به شمار می‌رود نیز درباره تهدیدی با نام ترامپ برای حزب جمهوریخواه گفت: این یک انتخاب ماهیتی به شمار می‌رود. وقتی هر روز چیزی مانند رد نکردن کوکلوس کلان و دیوید دوک را می‌شنوید اوضاع سخت‌تر می‌شود. شرایط بهتر نمی‌شود؛ بلکه وخیم‌تر می‌شود… امیدوارم حزب (جمهوریخواه) خود را نابود نکند.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.