کلیسا اشتباهات زیادی در رابطه با سوء استفاده جنسی داشته است

یک کاردینال رده بالای واتیکان با اعتراف به مسئله سوء استفاده‌های جنسی، کلیسا را درباره اشتباهات زیادی که انجام داده است، مقصر دانست.

کاردینال استرالیایی (جورج پل) دیروز(یکشنبه)، گفت:کلیسای کاتولیک با ردکردن مواردی از سوء استفاده جنسی از کودکان آن هم در بازه‌ای از زمان که از آن با عنوان "شرایط رسوایی" یاد کرد، اشتباه بزرگی مرتکب شد؛ او به عنوان یک مقام عالی رتبه واتیکان حاضر شد در کلیسا شهادت دهد.
وی که در مقابل قربانیان سوءاستفاده در اتاق یک هتل در رم، شهادت می‌داد،گفت: کمیسیون سلطنتی استرالیا به عنوان نهاد مسئول اغلب کودک آزاری جنسی را باور نداشت و اینگونه بود که کشیش‌ها سوء استفاده خود را از کلیسا به محله‌ها و از  محله‌ای به محله‌ دیگر بردند.
(پل) که از طریق ارتباط ویدئویی در کمیسیون سیدنی حضور یافته بود، گفت:(کلیسا در بسیاری از نقاط اشتباهاتی انجام داده است مخصوصا در استرالیا و حال برای اصلاح آن ما باید هر کاری انجام دهیم).
وی افزود: من اینجا نیامده‌ام که از یک مسئله غیرقابل دفاع ،دفاع کنم.
پرس‌وجو استرالیا درباره سوء استفاده‌های جنسی که ده‌ها سال قبل رخ داده است در مفهومی گسترده‌تر در واقع نوعی بازخواست از رهبران کلیسا هم محسوب می‌شد چرا که (پل) در حال حاضر به عنوان وزیر داراییی در واتیکان فعالیت می‌کند.
بر اساس گزارش رویترز، (ہل) که ۷۴ ساله است به نقطه کانونی برای قربانیان سرخورده تبدیل شده است که پاسخ‌های کلیسای کاتولیک را نسبت به ادعاهای مطرح شده سوء‌استفاده ناکافی می‌دانند.
(پل) خودش متهم به سوءاستفاده جنسی نیست در هر حال دو بار برای پاسخگویی محدود کلیسا عذرخواهی کرد.
او با عذرخواهی از حدود ۱۵ قربانی سوء‌استفاده و حامیانشان که در قالب یک کمپین اعترافات (پل)  را تماشا می‌کردند گفت که او به دلیل مشکلات قلبی، نتوانسته به سرزمین مادریش نشده است.
در سیدنی، حامیان قربانیان خارج از اتاق جلسه کمیسیون تجمع کرده بودند و در دستانشان پلاکاردهایی را مبنی بر حمل می‌کردند که روی آنها نوشته بود: (پل برو به جهنم).
این کشیش معروف اتهامات وارد شده در جلسات کمیسیون را مبنی بر اینکه او سعی کرده بود به یک قربانی رشوه بدهد، تکذیب کرد.
حوادث ادعایی در سال ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ صورت گرفت که پل یک کشیش در استرالیا بود.
اسقف استرالیا با حمایت از (پل) ، او را یک مرد کامل دانست که به حقیقت متعهد است.
سوء استفاده جنسی برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۲ مطرح شد، زمانی که کشف شد که اسقف‌های سوء‌استفاده کننده در منطقه(بوستون) را از محله ای به محله‌ دیگر می‌فرستادند به جای اینکه آنها را خلع لباس کنند.
رسوایی مشابه زمانی رخ داد که سراسر جهان فهمید و ده‌ها میلیون دلار غرامت پرداخت شد.
این کنفرانس تنها چند ساعت قبل از مراسم اسکار (هالیوود) برگزار شد؛ جایی که در آن یک فیلمی با موضوع سوء استفاده جنسی درباره کلیسای بوستون برای ۶ نامزد دریافت اسکار شده است.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.