واکنش کره شمالی به شورای امنیت: تحریم ها بی اثر است

کره شمالی امروز دوشنبه در واکنش به تحریم هایی که قرار است شورای امنیت سازمان ملل برای این کشور در نظر بگیرد، اعلام کرد که تحریم ها در صورت تصویب نمی تواند اقتصاد این کشور را به دلیل عدم وابستگی از پای درآورد.

اقتصاد خودکفای کره شمالی باز هم قویتر خواهد شد و این کشور هرگز اجازه نخواهد داد تا تحریم ها مانع توسعه اقتصادی شود.
چماق امپریالیست در واقع نه بر سر کره شمالی بلکه بر سر اقتصادهای وابسته و غیرمستقل کشورهایی فرود می آید که حربه تحریم ها را ابزاری برای فشار بر دیگران قرار داده اند در شرایطی که شورای امنیت سازمان ملل قصد دارد این هفته در خصوص قطعنامه ای که شدیدترین تحریم ها را در دو دهه گذشته علیه کره شمالی اعمال می کند، تصمیم گیری کند.
بر اساس این قطعنامه کشورها ملزم هستند بار تمامی کشتی هایی را که متعلق به کره شمالی است و برای این کشور بارگیری می کنند مورد بازرسی قرار دهند. این در حالیست که قرار است محدودیت هایی نیز برای تامین سوخت راکت و سوخت هواپیما برای این کشور در نظر شود.
کره شمالی که خود را در برابر این تحریم ها می بیند از مردم این کشور خواسته است یکپارچگی و انسجامشان را حفظ کرده و اقتصاد خود را با خودکفایی قویتر از قبل بسازند .تقویت اقتصاد خودکفا برای ساخت آینده ای روشن تر و بهتر، وظیفه آحاد مردم کره شمالی است.
کره شمالی به غیر از توسعه اقتصادی برای مقابله با این تحریم ها نیروی بازدارندگی دفاعی اش را قویتر خواهد کرد.
امپریالیست ها برای سرکوب کشورهای مستقل و آزادیخواه به قوای نظامی و تحریم وابسته هستند و کره شمالی برای جلوگیری از تجاوزات آنها قدرت دفاعی خود را افزایش خواهد داد.
همزمان کره جنوبی اعلام کرده است که برای پهلو گرفتن کشتی های کشور ثالث که در کره شمالی لنگر انداخته و در باربری آن کشور مشارکت داشته اند، محدودیت هایی در نظر خواهد گرفت. 
چین بعید است به سرعت تحریم های شدید شورای امنیت علیه کره شمالی را به اجرا بگذارد.
نزدیک به ۹۰ درصد تجارت کره شمالی با چین انجام می شود و اگر تحریم ها از سوی چین اعمال شود می تواند نوعی فروپاشی برای کره شمالی را به دنبال داشته باشد و به دنبال آن بحران پناهجویان مرزهای چین را در برخواهد گرفت.
تلاش برای اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی به دلیل آزمایش هسته ای ماه گذشته این کشور است که یک بمب هیدروژنی منفجر کرد و یک موشک بالستیک ماهواره بر به فضا فرستاد.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.