ایندیپندنت: مردم ایران در انتخابات توافق هسته‌ای را تایید کردند

روزنامه ایندیپندنت با تاکید بر این که انتخابات اخیر ایران به دلایل زیادی مهم‌ترین انتخابات در دهه‌های گذشته بوده است، نوشت: نتایج این انتخابات تایید عمومی توافق هسته‌ای است.

مردم ایران در این دور از انتخابات به طور هم‌زمان اعضای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به ترتیب برای یک دوره چهار ساله و هشت ساله انتخاب کردند که نتایج آن نشان می‌دهد میانه‌روها از اقبال بیش‌تری برای انتخاب برخوردار بوده‌اند.
این اولین انتخابات ایران پس از حصول توافق هسته‌ای‌اش با قدرت‌های جهانی بود. هر چند اقتصاد یک مسأله بزرگ برای شرکت در این انتخابات بوده است، نتایج هم‌چنین نشان دهنده تایید عمومی توافق هسته‌ای است که در دولت روحانی به دست آمد.
این نتایج برای رییس‌جمهور بسیار مهم است، کسی که توانست یکی از وعده‌های انتخاباتی‌اش که به شدت از سوی تندروها مورد مخالفت قرار گرفت،‌ جامه عمل بپوشاند. هم‌چنین حمایت تعداد بیش‌تری از نمایندگان مجلس از روحانی به وی اجازه خواهد داد تا آن‌گونه که وعده داده بود،‌ تغییرات داخلی را نیز اعمال کند.
۳۰ اصلاح‌طلب توانستند کرسی‌های تهران در مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص دهد که یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود. هر چند که آن‌ها در بیرون از تهران موفقیت کم‌تری داشته‌اند، نتیجه کلی هم‌چنان یک پیروزی مهم محسوب می‌شود.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.