خبر خوش برای رضازاده و وزنه‌برداری ایران: لوچف روس دوپینگی است و حسین قوی‌ترین مرد دنیا!

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد تست دوپینگ آلکسی لوچف مثبت است.

آلکسی لوچف دوپینگی است و عنوان قوی‌ترین مرد دنیا برای حسین رضازاده باقی می‌ماند. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری دقایقی پیش اعلام کرد تست دوپینگ آلکسی لوچف روس مثبت اعلام شده و مدال او به احتمال فراوان پس گرفته می‌شود. این قهرمان روس در بازی‌های جهانی هیوستون دست به کار بزرگی زد و در حرکت یک ضرب وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی را بالای سر برد. این اما تنها وزنه بزرگی نبود که لوچف زد. او در دو ضرب فوق‌العاده بود و وزنه ۲۶۵ کیلوگرمی را بالای سر برد و توانست رکورد دنیا را بشکند. او بعد از سال ۲۰۰۶ که حسین رضازاده توانسته بود وزنه ۲۶۴ کیلوگرم را بالای سر ببرد، سنگین‌ترین وزنه‌ای را که یک ورزشکار بالای سر می‌برد را توانست مهار کند و هم رکورد دو ضرب و هم مجموع را که پیش از این در اختیار رضازاده بود از آن خود کرد. این درحالی بود که بهداد سلیمی از ایران مصدوم بود. شکسته شدن این رکورد جنگی بزرگ در وزنه‌برداری ایران به پا کرد. رضازاده به شدت به فدراسیون فعلی و آن‌هایی که او را متهم می‌کردند نمی‌گذارد رکوردش شکسته شود تاخت.
بهداد بعد از این اتفاق گفته بود که اگر به مسابقات می‌رفت، این روس نمی‌توانست وزنه را بالای سر ببرد و البته کورش باقری هم در پاسخ به این وزنه‌بردار گفته بود: «یعنی قرار بود لوچف را هل بدهد که وزنه‌اش را بیاندازد؟ 
همه این هیاهوها در حالی بود که وزنه‌برداری ایران، روزهای کم‌فروغی را قبل از المپیک سپری می‌کند و چند ستاره‌اش روزهایی پر بحران را دارند.

 

 

حالا اما خبر دوپینگی شدن لوچف و از دست دادن المپیک امید بزرگی برای وزنه‌برداری ایران می‌شود چون با برگشتن بهداد که آسیب‌دیدگی سختی را پشت سر گذاشته، شانسش برای اینکه بتواند به مدال طلای سنگین وزن برسد دوباره به بالاترین سطح ممکن می‌رسد. 
در خبر سایت جهانی وزنه برداری آمده است: «در تست گرفته شده از لوچف نوعی هرمون تقویتی دیده می‌شود که از مواد ممنوعه است.» در خبر فدراسیون جهانی آمده است لوچف برای استفاده از این ماده نیروزا که در نمونه اولیه خون او وجود داشته از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم است. معمولا وقتی نمونه تست اولیه مثبت اعلام می‌شود ، نمونه ثانویه هم مثبت اعلام می‌شود. روس‌ها شاید فکر این را نمی‌کردند که در آمریکا نادوی آمریکا مستقل از فدراسیون جهانی از ورزشکاران تست بگیرد و این نمونه مثبت اعلام شده به جای آزمایشگاه تخصصی فدراسیون جهانی در مجارستان، در آمریکا مثبت اعلام شده و ضربه‌ای بزرگ به ورزش روسیه است که احتمالا نمی‌توانند با لابی مشکل را حل کنند چون نام داروی مصرف شده را این ورزشکار از قبل در لیست داروهایش به فدراسیون جهانی اعلام نکرده بود. بر این اساس رکورد لوچف از کتاب رکوردها احتمالا پاک می‌شود و رضازاده همچنان قوی‌ترین مرد دنیاست.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.