کیفیت هوای تهران همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز، با وجود کاهش غلظت آلاینده‌ها همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

محمد رستگاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون نسبت به روز گذشته با ۱۱عدد کاهش بر روی عدد ۱۳۲ قرار گرفته است.
وی با اشاره به کاهش ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون از ۷۴ به ۷۳ دراین مدت تصریح کرد: میزان غلظت منواکسید کربن دراین مدت از ۲۸ به ۳۳ افزایش یافته است.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران اظهارکرد: ایستگاه ژئوفیزیک با شاخص کیفی ۱۷۹، بوستان قائم با ۱۶۷ و بوستان سلامت با ۱۵۹ آلوده‌ترین نقاط و ایستگاه پاسداران با شاخص عددی ۷۶ سالم‌ترین نقطه شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
وی به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی، سالمندان و کودکان توصیه کرد تا از فعالیت و تردد غیرضروری در مناطق آلوده سطح شهر خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، بالا بودن آلودگی هوای پایتخت در هفته جاری موجب شد تا کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران تصمیم به تعطیلی سه روزه مدارس پایتخت در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه این هفته گرفت، ضمن اینکه صدور مجوز روزانه و هفتگی ورود به محدوده طرح ترافیکی زوج و فرد نیز لغو شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.