درگیری شدید میان داعش و طالبان در افغانستان

منابع خبری در افغانستان گزارش دادند که درگیری شدید میان گروه تروریستی داعش و گروه طالبان در شهرستان«چپرهار» از توابع استان ننگرهار در شرق افغانستان که از دیروز «سه شنبه» آغاز شده 16 کشته بر جای گذاشت.

شبکه تلویونی «طلوع نیوز» افغانستان اعلام کرد که پنج تن از عناصر گروه تروریستی «داعش» و 11 تن از نیروهای «طالبان»از جمله فرماندار خود خوانده این گروه برای شهرستان «چپرهار» در این درگیری ها کشته شدند.

گروه تروریستی داعش پیشتر نیز در شهرستان «اچین» ننگرهار با نیروهای طالبان درگیر شده بود که به کشته و زخمی شدن ده ها تن از نیروهای طرفین انجامیده بود.

درگیری میان داعش و طالبان، یک روز پس از انتشار نوار ویدئویی «یاسر الافغانی» یکی از سرکردگان داعش در افغانستان صورت می گیرد که وی در این پیام ویدئویی، رهبران طالبان را منحرف خواند و از نیروهای این گروه خواست که به داعش بپیوندند.

این پیام ویدئویی همزمان با درگیری های درون گروهی طالبان میان حامیان ملا «اختر محمد منصور» جانشین ملا «عمر» و حامیان ملا«محمد عبدالرسول» که به مخالفت با اختر منصور برخاسته است، منتشر شد.

گروه طالبان بعد از مرگ ملا «محمد عمر»، اعلام کرد که ملا «اختر محمد منصور» را به جانشینی ملا عمر انتخاب کرده است، اما گروه انشعابی طالبان به رهبری عبدالرسول، اختر منصور را به مرگ ملا عمر متهم کرده اند.

برخی از صاحب نظران سیاسی نسبت به سوء استفاده گروه تروریستی داعش از اختلاف های درون گروهی طالبان هشدار داده اند و گفته اند که این اختلاف ها بسود داعش تمام خواهد شد.
برخی از تحلیل گران آشنا به مسایل افغانستان می گویند تا زمانی که طالبان در افغانستان حضور دارند، عناصر داعش در تحرکات خود ناکام خواهند ماند.

این تحلیل گران درعین حال تاکید دارند چنانچه اختلاف های درون گروهی طالبان تا حدی گسترده شود که به سرخوردگی نیروهای این گروه بیانجامد، احتمال پیوستن نیروهای سرخورده طالبان به گروه تروریستی داعش وجود دارد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.