لاریجانی: مشکلات حل شدنی است/ باید به بازار اعتماد کنیم چرا که پشتوانه مهم انقلاب است

رئیس مجلس گفت: متانت جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی و مذاکرات نشان‌دهنده پختگی ما است.

علی لاریجانی عصر روز شنبه در دیدار با نمایندگان اتحادیه‌های اصناف کشور افزود: امروز ما باید به بازار اعتماد کنیم چرا که بازار پشتوانه مهم انقلاب است و امام راحل (ره) نیز همیشه از بازار به نیکی یاد می کرد.وی ادامه داد: ما امروز دشمن خارجی ای داریم که عقل درستی ندارد که مختص ایران نیست و با همه سر جنگ دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از ابتدای مذاکرات هسته ای، جمهوری اسلامی علیرغم اختلاف نظرهای داخلی، مذاکره را قبول کرد و توافق کردیم اما آمریکا آن را بر هم زد و زمانی که اروپا اعلام کرد مجدد قصد مذاکره دارد، باز هم ما پذیرفتیم.
لاریجانی یادآور شد: این موضوع نشاندهنده متانت جمهوری اسلامی ایران است.رئیس قوه مقننه تاکید کرد: امروز ما برخی مشکلات داریم که مشکلات داخلی بوده و ربطی به تحریم ها ندارد؛ ما می توانیم با ایجاد هماهنگی مشکلات را رفع کنیم چرا که حریف چندان قدرتمند نیست و مشکلاتی همچون بانک ها، صندوق ها و مشکل آب را در داخل باید حل کنیم.
لاریجانی اظهار داشت: ما در آیین نامه مجلس آورده ایم که نمایندگان اصناف می توانند در جلسات کمیسیون ها و حتی جلسات علنی مجلس حضور یافته و نظرات خود را ارائه کنند.وی از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست، انتخابات اتاق اصناف طی هفته آتی سامان یابد و ابهامات موجود استعلام شود.رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید ارتباط بیشتری با اتحادیه ها برقرار شده و معاونان وزیر نیز باید جلسات مستمر با نمایندگان اتحادیه های اصناف داشته باشند.

لاریجانی اضافه کرد: حل مشکلات اقتصادی نیاز به تجربیات کف بازار دارد چنانچه یک نظر این است که ارز 4200 تومانی برای اکثر نیازهای کشور تخصیص یابد و نظر دیگر این است که صرفا برای کالاهای اساسی باشد و برای بقیه در بورس سرمایه گذاری شود تا سود دهد؛ البته نظام عرضه و تقاضا است که قیمت ها را کنترل می کند.
لاریجانی افزود: شرایط حال حاضر دارای پیچیدگی هایی است که باید حرف بازاریان را در آن شنید. وی عنوان کرد: در این باره باید قانون نویسی شود اما در مبدأ، نظام قیمت گذاری باید به گونه ای باشد که قاچاق برای قاچاقچیان صرف نکند همچنین باید تحمل بازار را سنجید و باید سامانه اطلاعات جامع گمرک ایجاد شود تا اطلاعات آنلاین درباره کالاها ارائه شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان اتحادیه های اصناف بیان داشت: شما در حوادث اخیر بازار، ظهور و بروز قوی داشتید و از کیان کشور دفاع کردید. این روحیه را حفظ کنید و ارتباط با دولت و مجلس را ادامه دهید.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.