شباهت ترامپ به هیتلر از نگاه مجلس امریکا

روزنامه البیان امارات امروز (شنبه) در مصاحبه اختصاصی با دی داوکنز هیگلر نماینده ایالت جورجیای آمریکا در مجلس این کشور، دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آینده آمریکا را نمونه و شخصیتی مشابه با هیتلر دانست.

وی سخنان ترامپ در خصوص منع ورود مسلمانان به آمریکا را نژاد پرستانه خواند و گفت: اینگونه اظهار نظرها خدمت به گروه تروریستی داعش و در راستای انتشار افکار و اندیشه‌های محاربه با ادیان صورت می‌گیرد.
این نماینده زن مجلس آمریکا افزود: ما از تمام امکاناتمان استفاده خواهیم کرد تا وی در انتخابات آینده ریاست جمهوری پیروز نشود چرا که او نسخه دیگری از هیتلر خواهد بود.
او افزود که ترامپ مشابه این سخنان علیه مسلمانان و مکزیکی‌ها را قبل از نامزدی‌ش برای ریاست جمهوری علیه سیاه‌پوستان نیز ایراد کرده است.
هیگلر در پاسخ به سوالی که چگونه در آمریکا به چنین شخصیتی که این گونه علیه مسلمانان و اقلیت‌ها سخنرانی می‌کند اجازه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری داده می‌شود به روزنامه البیان گفته است: همه در آمریکا خارج از نوع دین و ملیت، یکسان بوده و از همه نقاط جهان در این کشور حضور دارند و من معتقدم که سخنان دونالد ترامپ سخنانی نژادپرستانه است و هیچکس در آمریکا حتی از حزبی که او بدان وابسته است به او که بین مردم آمریکا به دلیل دیانت آن‌ها فرق می‌گذارد، رای نخواهد داد.
وی افزود که خیلی از آزادی‌خواهان در امریکا به شدت با سخنان نژادپرستانه دونالد ترامپ مخالفند و ما از همه امکانات خود استفاده خواهیم کرد که او در انتخابات آینده به پیروزی نرسد چرا که اگر او به این منصب برسد نسخه دیگری از هیتلر را به نمایش خواهد گذاشت.
او گفت من خودم گروهی شامل میلیون‌ها آمریکایی را علیه ترامپ راه‌اندازی کرده‌ام تا نگذاریم ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا دست یابد.
نماینده جورجیا در مجلس آمریکا افزود: ما چگونه می‌توانیم یک رییس جمهوری را برای آمریکا بپذیریم که خواهان ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده است.
سخنان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در روزهای اخیر در مورد ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و نیز اظهاراتش در مورد ترس پلیس انگلیس از مسلمانان این کشور، علاوه بر واکنش مسلمانان داخل و خارج آمریکا، مورد اعتراض مقامات آمریکایی و انگلیسی نیز قرار گرفته است.
او حتی پس از مواجه شدن با اعتراض های جهانی و مسلمانان در قبال سخنان تبعیض‌آمیزش علیه مسلمانان، حاضر نشد از این سخنان سخیفانه خود عذرخواهی نماید.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.