سوپراستار اصول‌گرایی که به سریال «بازی تاج و تخت» معتاد است/ فرهادی، حقیقی، نصیریان و مک‌کانهی از نگاه علیدوستی

ترانه علیدوستی که این روزها با سریال «شهرزاد» حسن فتحی بار دیگر مورد توجه قرار گرفته، در جدیدترین گفت‌وگوی خود گفته که از نظر شخصی یک اصول‌گرای افراطی است. بازیگر زن نقش اول «شهرزاد» که سریال‌های خارجی را هم دنبال می‌کند، از بازی متیو مک کانهی در فصل اول «کارآگاه حقیقی» هم بسیار تعریف و تمجید کرده است.

ترانه علیدوستی که به واسطه بازی‌ در سریال «شهرزاد» محبوبیت بیشتری در میان مخاطبان  پیدا کرده، حرف‌های جالبی زده است: «بار اول یک از نزدیکانم به من گفت اصول‌گرا هستم. اول مخالفت کردم. حالا فکر می‌کنم او راست می‌گوید و گاهی حتی دیگران را با این خصوصصیتم عصبانی کرده‌ام. چون کوتاه نمی‌آیم. یک اصول‌گرای افراطی (با خنده)! منظورم البته اصول شخصی است که هر آدمی به شکل خاصی برای خودش دارد.»
علیدوستی بازیگری را یکی از خوشحال‌کننده‌ترین کارهایی می‌داند که حتی وقتی مشغول به آن هم نیست، نمی‌تواند به آن فکر نکند: «من موسیقی کار می‌کردم و خیلی دوستش دارم. نوشتن را امتحان کرده‌ام و ترجمه می‌کنم ولی حرفه من بازیگری است. از این که بازیگرم خیلی راضی‌ام، خوشحالم. فکر می‌کنم در جایی هستم که باید باشم. خیلی وقت‌ها که سر فیلم نیستم هم به بازیگری فکر می‌کنم. به این که واقعا چه اتفاقی می‌افتد وقتی بازی می‌کنیم. یک وجه جادویی دارد به نظرم. توهم یکی دیگر باشی هم نباشی. عمیقا خودت باشی در حالی که نیستی. مثل زندگی در یک واقعیت موازی است. بازیگری دنیای من را بزرگ‌تر کرده.»
بازیگر «درباره الی» بزرگ‌ترین موفقیت خود در عرصه بازیگری را کار کردن با اصغر فرهادی و مانی حقیقی می‌داند، چون معتقد است همکاری با این دو کارگردان توانسته به بازی‌های او سر‌ و شکل دهد: «فیلم اولم «من ترانه ۱۵ سال دارم» بهترین فیلم من نیست، اما اگر تازه‌واردی من و سطح موفقیت آن فیلم را در نظر بگیرید قطعا آن را تعیین‌کننده‌ترین کارم می‌دانید. اما فیلم‌هایی که سر و شکل به کارنامه‌ام داده‌اند و شاید تعریف درستی از جنس فعالیتم داده‌اند، فیلم‌هایی هستند که با اصغر فرهادی و مانی حقیقی کارکرده‌ام.»
ترانه علیدوستی که با «شهرزاد» تجربه همکاری با علی نصیریان را بدست آورده، می‌گوید  سعی می‌کند تمام فیلم‌های این بازیگر پیشکسوت را ببیند: «همیشه به ایشان علاقه داشتم و فیلم‌های‌شان را دیده بودم ولی بعد از این همکاری اصلا سطح قضیه برای‌م عوض شد. من خیلی اهل گفتن جملات این‌جوری نیستم. چون همیشه به حساب تعارف یا کلیشه گذاشته می‌شوند و افرادی این جمله‌ها را بی معنی خرج می‌کنند. ولی واقعا آقای نصیریان بازیگری هستند که در هر صحنه که باهاشان هم‌بازی بودم، حس کردم چیزی به من افزوده شد.»
در مورد دیدن سریال خارجی هم بازیگر «پذیرایی ساده» از علاقه خود به سریال «بازی تاج‌ و تخت» خبر می‌دهد و از بازی متیو مک‌کانهی در فصل اول سریال «کارآگاه حقیقی» اظهار شگفتی می‌کند: به «بازی تاج‌وتخت» تقریبا معتادم. بعد از آن «برکینگ بد» بود که شاهکار بود. «نیک»  سودربرگ را می‌بینم و «مردگان متحرک» را دنبال می‌کنم. فصل اول «کارآگاه حقیقی» هم از آن‌هایی بود که بعید می‌دانم دیگر شبیه‌ش را ببینیم. مک‌ کانهی اصلا آن موجودی است که می‌توانم بگویم از یک مرزی گذشته است. می‌دانید، نمی‌توانم بگویم خدای بازیگری. چون احتمالا نمی‌توانید این تعبیر را به آن معنی چاپ کنید. نمی‌دانم. خودتان باید یک معادلی برایش پیدا کنید. ولی آن حد را فقط او دارد. منحصر به فرد و خالق است واقعا.»
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.