باسوادترین استان کشور کدام است؟

‌مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از نرخ بالای ۹۸ درصدی باسوادی در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان از نظر شاخص باسوادی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

منطقه سمنان، محمدرضا جهان در جمع خبرنگاران از نگاه ویژه این اداره کل به حوزه سوادآموزی خبر داد و اظهار کرد: هیچ محدودیت اعتباری برای باسواد شدن و طرح‌های سوادآموزی در این استان وجود ندارد.
وی از آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه کشور نام برد و افزود: این اداره کل در سطح گسترده‌ای با بخش بزرگی از جمعیت کشور در ارتباط است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه میانگین درصد باسوادی در کشور ۹۲.۴۵درصد است تصریح کرد: این رقم در استان سمنان در مجموع بالاتر از ۹۸ درصد است.
جهان با بیان اینکه استان سمنان در گروه هدف ۱۰تا ۴۹ سال دارای رتبه نخست کشور است، افزود: ضریب باسوادی این گروه در استان سمنان ۹۸.۶درصد است و ۱.۴ درصد باقی‌مانده که معادل ۳۲۰۰ نفرند عمدتا از معلولین و اتباع بیگانه هستند.
جهان یادآور شد: از جمعیت تقریبا ۳۲۰۰ نفری بی‌سوادان این استان، ۱۲۰۰ نفر در شمار معلولین آموزش‌ناپذیر هستند و دو هزار نفر دیگر نیز قرار است شناسایی و باسواد شوند.
وی با بیان اینکه استان سمنان از دیرباز از جایگاه خوبی در باسوادی برخوردار بوده ادامه داد: در سال ۵۵ که میانگین نرخ باسوادی در کشور ۴۸.۵ درصد بوده، بیش از ۶۲ درصد مردم استان سمنان باسواد بودند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به لزوم انسداد مبادی بیسوادی برای دانش آموزان لازم التعلیم خاطرنشان کرد: استان سمنان در زمینه انسداد مبادی بی‌سوادی بسیار خوب عمل کرده است و از این لحاظ پایه کلاس اول ابتدایی با وجود گستردگی این استان با ضریب ۹۹.۹ درصد در رتبه اول کشور است.
جهان از توجه ویژه آموزش و پرورش استان به دوره پیش‌دبستانی خبر داد و گفت: در حال حاضر پوشش پیش‌دبستانی در این استان ۸۵ درصد است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.