آیا شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک موافقت خواهد کرد

معاون سیاسی، اجتماعی استانداری تهران با اشاره به وجود برخی نگرانی‌های شورای نگهبان درباره مسائل فنی لازم جهت برگزاری الکترونیک انتخابات سال جاری گفت: برگزاری انتخابات الکترونیک در گرو رفع این نگرانی‌هاست.

سیدشهاب الدین چاوشی در این باره گفت: برخی دستگاه‌های ذیربط از جمله شورای نگهبان معتقد هستند اگر زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای انجام به موقع انتخابات الکترونیک نباشد در جریان برگزاری ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

وی افزود: معتقدیم اگر بستر کار فراهم شود و انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود شبهات به حداقل می‌رسد، چرا که بیشترین نگرانی در مرحله شمارش آرا وجود دارد. در برخی موارد اعضای صندوق‌ها خسته و خواب آلود می‌شوند و یا بعضا محل اخذ رای را ترک می‌کنند و این اعمال موجب بروز شبهه می‌شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ایجاد این شبهات راهکار مناسب، برگزاری الکترونیک انتخابات است که در اکثر کشورها تجربه شده است که علاوه بر جلوگیری از ایجاد شبهه نتایج نیز با سرعت بسیار بالایی اعلام می‌شود.

چاوشی تاکید کرد: تلاش می‌شود در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود، اما این امر بستگی به توافق با شورای نگهبان دارد البته زمان محدود است و اگر ظرف هفته‌های آینده این موضوع مشخص نشود اجرای انتخابات الکترونیک سخت می‌شود چرا که باید به نیروها آموزش داده شود تا آمادگی پیدا کنند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.