پوتین اعتراض‌های آمریکا را تجلی نارضایتی طولانی مدت مردم دانست

رئیس جمهوری روسیه در گفت وگویی با شبکه یک تلویزیون روسیه که هنوز منتشر نشده اما بخش‌هایی از آن توسط مجری برنامه در اینستاگرام منتشر شد، برای نخستین بار به اعتراض‌ها در آمریکا واکنش نشان داد و گفت: این اتفاق‌ها تجلی نارضایتی طولانی مدت مردم آمریکاست.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از ایرنا، این مصاحبه قرار است در برنامه مسکو، کرملین و پوتین پخش شود اما بخشی از آن توسط پاول زاروبین مجری این مصاحبه در اینستاگرام منتشر شده است.

دراین فیلم کوتاه دیده می شود که پوتین به مجری می‌گوید، ناآرامی‌ها در آمریکا با بحران‌های عمیق در این کشور ارتباط دارد و بحران ناشی از گسترش ویروس کرونا در ایالات متحده بر آن دامن زد و اعتراض‌ها را برجسته کرد.

وی با بیان اینکه این بحران از مدت‌ها قبل مشاهده می‌شد، افزود: درست از زمانی که دونالد ترامپ به شکلی آشکار و دمکراتیک به پیروزی رسید این مشکلات دیده شد، اما طرف بازنده شروع به افسانه سرایی کرد تا مشروعیت او را زیر سوال ببرد چرا که منافع حزبی در آمریکا از منافع کل جامعه و مردم بالاتر است.

پوتین ادامه داد: من تلاش می‌کنم با احتیاط در خصوص آنچه در سایر کشورها رخ می‌دهد اظهار نظر کنم.

موج خشم و ناآرامی‌ها در سراسر آمریکا که از بیش از دو هفته پیش در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه و قتل یک شهروند سیاهپوست به دست نیروهای پلیس این کشور آغاز شده بود با تهدیدات دونالد ترامپ به مقابله نظامی با معترضان در شهرهای مختلف این کشور و گاف های شبکه های خبری جمهوری خواهان آمریکا روزبروز بیشتر می شود و رو به گسترش است و نیروهای پلیس و ارتش که برای سرکوب اعتراض‌های مردمی به صحنه آمده‌اند در نقاط مختلف این کشور با مردم درگیر می شوند و در برخی موارد تعدادی کشته و هزاران نفر زندانی شده اند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.