یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون برای شکایت از برانکو!

سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس در تازه‌ترین مصاحبه خود به صورت شفاف عنوان کرده شکایت از برانکو ایوانکوویچ را ادامه می‌دهد، زیرا این موضوع به سود باشگاه است.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از خبر ورزشی، مهدی رسول‌پناه به تازگی جزئیات بیشتری از موضوع شکایت باشگاه پرسپولیس از برانکو را عنوان کرد و گفت: برای پیگیری شکایت از سرمربی پیشین سرخپوشان ۶۴ هزار فرانک سوئیس هزینه را به باشگاه تحمیل کرده تا تکلیف این پرونده روشن شود.

 

مدارک باشگاه علیه برانکو
مشخص نیست آن‌ها چه مدارکی در باشگاه پرسپولیس علیه برانکو دارند که نسبت به شکستن رأی اولیه فیفا اصرار می‌ورزند. اطلاعاتی که از سوی باشگاه و برانکو در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، مبنی بر شکست قطعی پرسپولیس در این پرونده است. آن‌ها تا قبل از شکایت، غیر از پاداش‌های عادی، به مدت ۱۴ ماه هیچ پولی به حساب این مربی واریز نکردند و برانکو حتی می‌توانست یک سال زودتر از این، فسخ قرارداد کرده و از ایران برود، اما در فصل هجدهم روی نیمکت تیم نشست و ۲ قهرمانی برای سرخپوشان به ارمغان آورد. این‌ها تنها دستاورد او نبود؛ او دو قهرمانی در لیگ برتر به این افتخارات اضافه کرده بود و همچنین تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برد. اتفاقی که برای باشگاه پرسپولیس چیزی حدود ۳ میلیون دلار در مجموع، در سال ۲۰۱۸ میلادی درآمد به همراه داشت، اما از آن درآمد، حتی یک دلار هم به این مربی نرسید.

 

نظر هواداران پرسپولیس در مورد برانکو
حالا برانکو به دنبال آن است تا تکلیف خود با پرسپولیسی‌ها را یکسره کند و عجیب اینکه در فضای مجازی، همه حق را به این مربی می‌دهند. برانکو جدا از افتخاراتی که کسب کرد، محبوبیت بی‌نظیری در نگاه هواداران و حتی رسانه‌ها ساخت و به یک «کاراکتر قهرمان» نزد سرخ‌ها بدل شد، اما با این حال، حقوق و مزایایش را ندادند تا کار به فیفا بکشد. در رأی اولیه فیفا آمده باشگاه باید یک میلیون و ۵۵ هزار یورو به برانکو بپردازد، اما مسئولان بخش حقوقی باشگاه می‌گفتند با خرج ۱۰ هزار فرانک سوئیس، پرونده را به دادگاه حکمیت ورزشی یا همان دادگاه CAS کشاندند که بعداً این رقم تا ۱۰۴ هزار فرانک هم رشد کرد.

 

هزینه سنگین شکایت علیه برانکو
اما رسول‌پناه در تازه‌ترین صحبت‌های خود، توضیح بیشتری در این مورد داد: «فکر می‌کنم هزینه ما ۶۴ هزار فرانک باشد. حتماً ارزش دارد که اعتراض کردیم. در بحث برانکو، او مطالباتی دارد، اما پرسپولیس هم حق و حقوقی دارد. ما در حدود ١٣٠٠ صفحه لایحه برای CAS ارسال کردیم و منتظر صدور رأی هستیم. پیشنهاد خودمان را برای پرداخت مطالبات برانکو ارسال کردیم، اما او هنوز پاسخی به ما نداده است.» روز گذشته در بازار تهران، فرانک سوئیس با رقم ۲۰۲ هزار و ۲۴۰ ریال معامله می‌شد. به معنای دیگر، رقمی که باشگاه پرسپولیس برای تنظیم شکایت علیه برانکو و کشاندن پرونده از کمیته تعیین وضعیت فیفا به دادگاه حکمیت هزینه کرده، چیزی حدود یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان است. آن هم در شرایطی که باشگاه در تنگنا قرار گرفته و به لحاظ مالی، دوران بسیار سختی را سپری می‌کند. همین پول می‌توانست برای پرداخت بخشی از حقوق و معوقات برانکو در راه توافق و مذاکرات بیشتر، هزینه شود، اما باشگاه تصمیم قطعی گرفته تا شکایت از مربی پیشین خود را دنبال کند. موضوعی که شاید در نهایت علیه باشگاه شود.

 

پرسپولیس برنده می‌شود؟
ریسک پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس علیه برانکو واقعاً زیاد است. باشگاه قرارداد دوساله در زمان مدیریت حمیدرضا گرشاسبی با این مربی به امضا رساند که سال اول در فصل هجدهم بود و برانکو و همکارانش می‌گویند بدون دریافت پولی از قراردادشان، کار را به پایان رساندند. آن‌ها در این مدت فقط پاداش گرفتند. از سوی دیگر، حساب و کتاب مدیران باشگاه هم این موضوع را تأیید می‌کند که پرسپولیسی‌ها پولی بابت «قرارداد» به برانکو ندادند، اما در تمام این مدت یک ساله، منتظر فرصتی برای مذاکره بیشتر و گرفتن تخفیف و سپس پرداخت پول به صورت اقساطی به این مربی بودند که وکیل برانکو، هیچ یک از این مسائل را نپذیرفت و در نهایت کار به فیفا کشید. باشگاه بابت دو موضوع، پرونده را به CAS برد؛ اول اینکه قرارداد سال دوم این مربی تعیین تکلیف شود و در وهله دوم، بی‌توجهی وکیل برانکو به پیام‌های باشگاه برای شروع دور جدید مذاکرات و توافق‌ها برای تسویه حساب. به گفته نزدیکان به باشگاه، این دو موضوع، مهم‌ترین بهانه‌های باشگاه است، اما باید دید در دادگاه، می‌تواند دردی از پرسپولیس دوا کند یا نه.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.