گروهی از نمایندگان دموکرات حمایت خود از طرح محدودیت مسافرت به آمریکا را پس گرفتند

گروهی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا برای پرهیز از تبعیض علیه برخی از افراد براساس تبار ملی، خواستار تغییر طرح محدودیت سفر اتباع خارجی به این کشور پیش از امضای نهایی رئیس جمهوری شدند.

بیش از 90 درصد از اعضای مجلس نمایندگان امریکا هفته گذشته به این طرح که شرایط سفر برخی از اتباع خارجی به خاک این کشور را سخت تر خواهد کرد، رای دادند. کاخ سفید نیز از این طرح حمایت کرده و بسیاری از اعضای سنا نیز حمایت مشابهی کردند. 

اما سی و سه قانونگذار دموکرات روز جمعه با انتشار نامه ای مصرانه خواستار اصلاحاتی در این طرح شدند و در بین این قانونگذاران سیزده نفر پیش از این به این طرح رای داده بودند. این طرح محدودیت هایی در مورد برنامه ' ابطال ویزا در شرایط خاص 'اعمال می کند که به شهروندان 38 کشور اجازه می دهد بدون گرفتن ویزا به مدت 90 روز از امریکا دیدار کنند و اکنون بر اساس محدودیت ایجاد شده این مساله شامل حال اتباع برخی کشورها از جمله عراق ، سوریه ، سودان و … نمی شود.

این طرح که توسط دیان فینستین نماینده دموکرات کالیفرنیا و حف فلیک نماینده جمهوری خواه آریزونا تهیه شده ، افرادی را که طی پنج سال گذشته از عراق و سوریه دیدار کرده اند، در کانون توجه قرار می دهد. 

هدف از این طرح ، سخت تر کردن ورود کسانی چون مهاجمان تروریست پاریس است که اکثر آنها شهروندان کشورهایی در اروپا بودند که این برنامه شامل حال آنها نیز می شد. دموکرات های مجلس نمایندگان در نامه خود هشدار داده اند که مفاد طرح نوشته شده می تواند به ' راحتی به تبعیض علیه افراد به دلیل پیشینه قومی و اجدادی آنها تبدیل شود. '

اتحادیه آزادیهای مدنی امریکا و 75 گروه حقوق مدنی ، مهاجرت و دادخواهی در امریکا از روز پنجشنبه این موضوع را با توجه به عواقب احتمالی آن مورد بررسی قرار داده اند. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.