جملات ماندگار و جنجالی عادل فردوسی‌پور/ خداحافظ آقای بدلباس!

عادل فردوسی‌پور همیشه در گزارش‌هایش جملات قصار و جالبی به زبان می‌آورد که بخشی از آنها را مرور می‌کنیم.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل خبرآنلاین، جنس تکه پرانی های عادل برای شنونده های تلویزیونی جذاب بود. او از هر موقعیتی برای تکه پرانی استفاده می کند؛ چه در فینال اروپا و چه در فینال جام جهانی. اولین تکه ماندگار فردوسی پور در جام جهانی ۹۸ رقم خورد؛ وقتی مایکل اوون آن گل به یادماندنی را به آرژانتین زد و عادل گفت: «چه میکنه این اوون.» این هم بخشی از جملات به یادماندنی او در گزارش هایش… ش.

*خوبی ال‌کلاسیکو این است که همیشه برنده دارد، برعکس بعضی دربی‌ها! (در یکی از ال کلاسیکو و به طنعه از تساوی های متعدد در دربی تهران.)*این قدر سقوط مبارک همه را خوشحال کرده که حتی قهرمانی هم خوش اخلاق شده. (در یکی از برنامه های ۹۰ و بعد از مشاهده کردن خنده های قهرمانی، داور همیشه بداخلاق لیگ برتر)

*محمد نصرتی وقتی به سایپا گل زد به سمت هواداران رفت و حرف هایی را به زبان آورد که فقط افراد بالای ۲۵ سال قابلیت شنیدنش را دارند! او غیر قابل کنترل بود و ما تلاش زیادی کردیم تا مقابل دهان او را در تلویزیون شطرنجی کنیم! (در یکی از برنامه های ۹۰)

*خداحافظ آقای بد لباس! (بعد از حذف برزیل از جام جهانی ۲۰۱۰ با دونگا که از ابتدای جام به نوع لباس پوشیدنش گیر داده بود)

*این پرویز مظلومی است که دارد از روی فنس می‌پرد. احتمالا دارد دنبال سبیل‌هایش می‌گردد. (بعد از نشان دادن عکسی از مظلومی که در آن پرویز خان در حال پریدن از روی فنس کنار زمین بود)

*حالا جمعیت به سرعت بارباپاپا تغییر موضع می دهند و استیلی را تشویق می کنند. (بعد از گل تساوی پرسپولیس مقابل ملوان در اولین بازی فصل قبل)

*جالب است که باران تندی می آید اما پرویز مظلومی بازی را از کنار زمین نگاه می کند و زیر باران ایستاده. (تکه بامزه عادل فردوسی پور در جریان بازی استقلال و ذوب آهن در پلی آف لیگ قهرمانان)

*اسم حنیف در لیست آسیایی استقلال سهیل است بگذارید ببینم ذوب آهنی ها در تیم شان امین یا ایمون ندارند. خوب خیال رحمتی می تواند راحت باشد. (تکه به رحمتی در همان بازی پلی آف استقلال و ذوب آهن در آسیا)

*خسرو با خوشحالی مضاعف به آغوش مظلومی می رود که سال قبل وقتی از استقلال جدا شد گفت می رود چون از مظلومی شاکی است که در تیم ملی ب بازی اش نمی داده. (در جریان یکی از بازی های استقلال)

بیشتر بخوانید: جملات قصار و جنجالی عادل فردوسی‌پور-قسمت اول

*الان آقای کفاشیان به من یه اس ام داده که توش نوشته فیلم هندی! (بعد از پخش گزارشی درباره وضعیت ستاره های قدیمی فوتبال. عادل در برنامه ۹۰ اس ام اس کفاشیان را برای همه خواند)

*کمیته انضباطی دایی را ممنوع المصاحبه کرده است، اما او اگر می خواهد مادام العمر محروم شود سری به همشهری اش بزند! (طعنه عادل به حسین رضازاده بعد از محرومیت سعید علی حسینی به دلیل دوپینگ در وزنه برداری)

*اینم تعویض رویایی علی پروین (بازی پرسپولیس-فجرسپاسی سال۱۳۸۱ که ابراهیم اسدی بلافاصله پس از ورود به زمین گل زد)

*عجب فوتبالیستیه این علی دایی، همیشه در لحظات حساس به داد تیم ما می رسه (بازی ایران-عربستان، جده، مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲، اشاره به گل مساوی ایران توسط علی دایی)

*مدل موی ماتئوس (مدافع برزیلی استیل آذین) خیلی منشوری به نظر می رسه! / ماتئوس در نیمه دوم یکمی از حالت «جومونگی» موهاش رو کم کرده! / سه تعویض همزمان باید انجام بشه، انگار کمک داور بازی هم هنگ کرده! / سوشا مکانی یجوری وقت بازی رو تلف می کنه انگار استیل آذین با این یک امتیاز در لیگ باقی خواهد ماند/سکوبرت هم حالا به زمین میاد تا جمع مو قشنگ های این بازی جمع باشه، یکیش همین سوشا مکانی/علی دایی اشاره می کنه که بازیکنان پرسپولیس توپ رو به استیل آذین ندن، اگر اوت سپهر تبدیل به گل بشه اتفاقات عجیبی خواهد افتاد/اوه اوه چه خبره اون کنار زمین همه دارن همدیگرو می زنن! / محمود یاوری همینطور مات و مبهوت داره اتفاقات داخل زمین رو نگاه می کنه. احتمالا تو این هفتاد سالی که از خدا عمر گرفته مثل این صحنه ها رو ندیده! / اسپایدرکم هم مونده چجوری این تصاویر رو نمایش بده! / اوه اوه اوه، چقدر بد زد ماتئوس آرفی رو. این دیگه خیلی ناجوانمردانه بود/همه این اتفاقات داره در سال ۲۰۱۱ تو فوتبال ما اتفاق می افته! /(همه تکه های عادل فردوسی پور در بازی به یاد ماندنی پرسپولیس و استیل آذین که به کتک کاری کشید)

*ما اینجا سابقه برگزاری مسابقه همزمان داشتیم که با ۸ – ۹ دقیقه اختلاف اونم فقط سر یه جوراب برگزار شد. (در بازی اخیر هلند و آلمان در جام ملت ها)

*بازی دارد سرد و کسل‌کننده دنبال می‌شود. حداقل آرش برهانی هم در زمین نیست که کمی به جذابیت‌های کار اضافه کند! (در حاشیه بازی استقلال-‌راه‌آهن در لیگ برتر)

*سپاهان خوب و قابل‌توجه بازی نکرده، البته اگر منجر به صدور بیانیه نشود! (درحاشیه پخش قسمت‌هایی از باز سپاهان در برنامه نود و با اشاره به بیانیه سپاهانی‌ها علیه او)

*البته دونگا مدعی نیست که کره‌شمالی رو مثل کف دستش می‌شناسد. (اشاره به ادعای افشین قطبی در حین گزارش بازی برزیل و کره‌شمالی در جام جهانی ۲۰۱۰)

*با این بازی خوبی که بادامکی انجام می‌دهد، شاید دیگر نیازی به تماس از طرف سازمان نباشد. (اشاره به خروج بادامکی از فهرست پرسپولیسی‌ها در داربی با تماس از سوی سازمان تربیت‌بدنی، در حین گزارش بازی پرسپولیس و مس در لیگ نهم)

*مسلما این توپ گل می‌شد، اگر دایی ۵سال جوان‌تر بود. (یکی از ده‌ها متلک فردوسی‌پور به دایی در جام‌جهانی ۲۰۰۶، این‌بار در حین گزارش بازی ایران و آنگولا.)

*حالا بایرنی‌ها کاملا بهت‌زده شده‌اند. هیچ‌وقت در طول عمرشان با چنین پدیده‌ای مواجه نشده بودند. (اشاره به اوت دستی علی علیزاده در بازی بایرن مونیخ و پرسپولیس)

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.