دبیرکل انصارحزب‌الله: امسال در امربه‌معروف مشت پُری نداشتیم

عبدالحمید محتشم گفت: تشکل انصار حزب‌الله بیشتر روی مسائل امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با جنگ نرم متمرکز است نه فعالیت سیاسی. اما آن‌چه قابل عرض باشد و بخواهم بگویم واقعیت آن است که امسال مشت ما پُر نیست.

انصار حزب‌الله از تشکل‌های فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است که به این مقوله عام می‌نگرد و خود را محدود به فضای فرهنگی نمی‌کند اما دبیرکل انصار حزب‌الله می‌گوید: ما در سال ۹۶ فعالیت قابل ارائه‌ای نداشتیم.

از جایگاه دبیرکل انصار حزب‌الله، مهمترین کار تشکیلاتی شما در سال ۹۶ چه بود؟
با بیماری من مقداری فعالیت مجموعه هم کُند شد یعنی آن‌چه قابل عرض باشد و بخواهم بگویم واقعیت آن است که مشت ما پُر نیست.
انصار حزب‌الله در انتخابات ریاست جمهوری نیز اقدام نکرد؟
خیر، ما در انتخابات‌ها فعالیت ویژه‌ای نداریم. مثل سایر مردم عمل می‌کنیم. تشکل انصار حزب‌الله بیشتر روی مسائل امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با جنگ نرم متمرکز است نه فعالیت سیاسی.
یعنی انصار حزب‌الله در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیز سال ۹۶ توفیقی نداشت؟
البته فعالیت انصار حزب‌الله فقط منحصر به تهران نیست و در شهرهای مختلف است. دوستان کما فی سابق فعالیت‌شان را ادامه دادند اما خود من که مسئول مجموعه هستم به لحاظ بیماری یا در بیمارستانم یا در منزل.
خودتان از عملکرد سال ۹۶ مجموعه انصار حزب‌الله در حوزه امر به معروف و نهی از منکر راضی بودید؟
فعالیت قابل ارائه‌ای نبود که بخواهیم ارزیابی کنیم چقدر توفیق داشتیم یا نداشتیم.
این روزها خیلی‌ها اولویت اصلی کشور را مباحث اقتصادی و معیشتی می‌دانند، آیا انصار حزب‌الله در این حوزه نیز برای امر به معروف و نهی از منکر ورود خواهد کرد یا فقط موضوعات فرهنگی را دنبال می‌کند؟
این دو فریضه عام است طبعا همه حوزه‌ها را در بر می‌گیرد. قطعا اشرافی‌گری و گسست طبقاتی تبعات منفی بسیاری را برای جامعه در پی دارد بنابراین از منکراتی است که باید از آن نهی و به خدمت صادقانه و سازنده توصیه و امر کرد. در مجموع نه فقط انصار بلکه تمام نیروهای انقلاب و نظام در جامعه به این مسئله پای‌بند هستند.
در پایان سال ۹۶ اگر بخواهید از کسی حلالیت بطلبید آن شخصیت حقوقی یا حقیقی چه کسی خواهد بود؟
از خانواده شهدا و ایثارگران که ولی نعمتان نظام و انقلاب هستند. چون آن‌ها عزیزان خود را برای تأمین امنیت راهی میدان‌های دفاع از نظام و انقلاب کردند. اگر مسئولان و کارگزاران کشور به این نکته توجه کنند سهل‌انگاری‌هایی مثل حقوق‌های نجومی که در حوزه اقتصاد پیش آمد و باعث دل‌خوری مردم شد دیگر اتفاق نمی‌افتد. بنابراین وقتی خودمان را مدیون بازماندگان شهدا و ایثارگران بدانیم نه تنها دچار انحراف، کج‌روی و افراط و تفریط در خدمت‌گزاری به مردم برای بهبود ضعیت فرهنگی، تربیتی و اقتصادی و امنیتی نمی‌شویم بلکه همیشه خودمان را بدهکار و ممنون خانواده شهدا و ایثارگران می‌دانیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.