ابتکار: آماده همراهی با بانوان اهل‌سنت برای شرکت در کارگروه اقلیت‌های حقوق زنان هستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: آماده همراهی با بانوان اهل‌سنت برای شرکت در کارگروه اقلیت‌های حقوق زنان هستیم.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از تسنیم، معصومه ابتکار در وبیار ویژه ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) که از سوی سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد‌، اظهار داشت: منطقه آزاد قشم می‌تواند با تهیه پیوستی در این زمینه پیشگام تحقق عدالت جنسیتی برای سایر مناطق آزاد کشور باشد.

وی از مناطق آزاد به عنوان فرصتی برای پیشتازی در حقوق حمایت از بانوان یاد کرد و گفت: مناسبت مبارک برگزاری این وبینار می‌تواند برای جوانان ما الهام‌بخش ازدواج‌های سالم باشد.

معاون رئیس‌جمهور بر رویکرد مثبت مناطق آزاد در حوزه حقوق بانوان و خانواده تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه همکاری کنند تا جوانان بتوانند با تشکیل یک خانواده سالم، زندگی پایداری بسازند، جامعه قوام پیدا کند، کشور به تعادل برسد و نسل آینده تضمین شود.

‌وی از تنوع فرهنگی و اقوام مختلف در قشم به‌عنوان نقطه مثبتی برای ساخت یک الگو برای ارائه به کل کشور یاد کرد و عنوان داشت: ما آماده همراهی با بانوان اهل‌سنت برای شرکت در کارگروه اقلیت‌های حقوق زنان و همچنین همکاری با سازمان‌های مردم نهاد بومی و محلی منطقه آزاد قشم به منظور توان‌افزایی این نهادها  هستیم.

به گفته ابتکار، منطقه آزاد قشم با طراحی و اجرای شاخص خانواده سالم می‌تواند به پایلوت اجرایی سیاست‌های دوستدار خانواده در کشور تبدیل شود.

‌‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این وبینار از رشد مشارکت و درصد اشتغال بانوان قشمی در گستره متنوعی از مشاغل جزیره در پنج سال اخیر خبر داد.

حمیدرضا مومنی با تاکید بر لزوم پررنگ‌تر شدن نقش بانوان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قشم، اظهار داشت: توجه قانون به بحث خانواده و بانوان و همچنین تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در موضوع  زندگی اسلامی- ایرانی، لزوم تعریف و تدوین یک برنامه مشخص برای کمک به تعالی بنیان اصلی اجتماع یعنی خانواده را نمایان می‌سازد.

وی از  طراحی سند توسعه خانواده در قشم خبر داد و اضافه کرد: گفت‌وگو و آموزش بین خانواده‌ها نکته بسیار مهمی است و ما برای کمک به پررنگ‌تر شدن نقش بانوان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در سال‌های گذشته تلاش بسیاری کرده‌ایم.

‌مومنی از افزایش فعالیت بانوان قشمی در مشاغل گوناگون خبر داد و افزود: در حوزه صنایع‌دستی، اقامتگاه‌های بومگردی و مشاغلی که به درآمد پایدار در کنار خانواده کمک می‌کند، با وجود مقاومت‌های فراوان، توسعه داشته‌ایم. یکی از افتخارات ما  در پنج سال گذشته عملیاتی کردن شعار هر خانواده یک شغل بوده به‌گونه‌ای که در این مدت حتی یک خانواده به جمع خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد افزوده نشده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، توسعه از مجاری جوامع محلی می‌گذرد و  توسعه پایدار در خانواده پایدار رقم می‌خورد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.