رایزنی بانک ملی ایران و بانک فرانسوی برای احیای مجدد روابط بانکی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با مدیر عامل و مدیر امور بانک‌ها و شرکت‌های بانک دولوبک فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی در این دیدار که با حضور ژوئل الکسی بیال کوئیچ مدیر عامل بانک دولوبک فرانسه، دونی می‌یون مدیر امور بانک‌ها و شرکت‌‌های این بانک و  محسن رشیدی مدیر توسعه تجارت ایران و فرانسه برگزار شد، ضمن اشاره به ظرفیت‌های ویژه بانک ملی ایران در حوزه بین‌الملل برای ارائه خدمات ارزی و توسعه روابط خود در کشورهای اروپایی، به احیای مجدد روابط کارگزاری با بانک‌های فرانسه تاکید کرد.
وی با تاکید بر اینکه قبل از تحریم‌ها بانک ملی ایران با بسیاری از بانک‌های بزرگ فرانسوی روابط کارگزاری داشته است، اظهار کرد: حجم وسیعی از تبادلات میان دو کشور از این طریق پوشش داده می‌شد و پس از برداشته شدن تحریم‌ها نیز به منظور تسهیل تجارت میان دو کشور و ارائه خدمات به تجار و فعالان اقتصادی، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا از طریق ایجاد روابط کارگزاری این روند را بهبود بخشیم.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بیان کرد: ایران با شرکت‌های بزرگ فرانسوی تبادلات تجاری داشته و توریست‌های ایرانی و فرانسوی به دو کشور تردد دارند بنابراین توسعه روابط میان ایران و فرانسه می‌تواند خدمات ارایه شده به تجار و گردشگران خارجی هر دو کشور را بهبود بخشد.
همچنین ژوئل الکسی بیال کوئیچ مدیر عامل بانک دولوبک فرانسه نیز در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم احیا و توسعه مجدد روابط با ایران گفت: ما به ایران بله می‌گوییم و از دو سال پیش کار با این کشور را آغاز کرده‌ایم و همچنان ادامه می‌دهیم.
وی تصریح کرد: طی این مدت نیز بسیاری از شرکت‌های بزرگ فرانسه نزد بانک دولوبک افتتاح حساب داشته‌اند تا بتوانند نقل‌وانتقالات خود به ایران را انجام دهند. از سویی بانک رسمی دولتی فرانسه نیز مذاکراتی را با دولت ایران داشته و قرار است تا ما اقدامات اجرایی و امور بانکی را انجام دهیم.
مدیر عامل بانک دولوبک فرانسه عنوان کرد: مذاکراتی را نیز درباره گشایش حساب با مسئولان بانک ملی ایران در پاریس داشته‌ایم و اکنون روابط کارگزاری با بانک ملی ایران در پاریس برقرار شده است.
در این جلسه لیلا صدر رئیس اداره کل ضمانتنامه‌های ارزی و رضا انواری رئیس اداره کل مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم بانک نیز حضور داشتند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.