مالزی از فاجعه هوایی جدید نجات یافت/ یک پرواز، دو مسیر

صدور دو مسیر متفاوت برای پرواز «ام‌اچ ۱۳۲» خطوط هوایی مالزی از اوکلند نیوزیلند به کوالالامپور توسط مرکز کنترل ترافیک هوایی آوکلند، بار دیگر این شرکت هوایی را تا آستانه یک بحران پیش برد.

خطوط هوایی مالزی در حال تحقیق در مورد چگونگی دریافت دو مسیر پروازی متفاوتی است که یکی به پرواز ام‌اچ ۱۳۲و دیگری به مرکز کنترل ترافیک هوایی اوکلند ارائه شده است.
خبرهای این رویداد که روز جمعه رخ داده، روز دوشنبه در رسانه‌های مالزی منتشر شد.
خطوط هوایی مالزی روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مرکز ستاد عملیات این خط هوایی آخرین طرح پرواز خود را در اختیار ام‌اچ ۱۳۲ قرار داده است، در حالی که مرکز کنترل ترافیک هوایی آوکلند پیش از آن یک طرح دیگر دریافت کرده بود.
در این بیانیه آمده است که هر دو مسیر براساس طرح پرواز مورد تایید صادر شده بودند و سوخت کافی برای هر دو مسیر وجود داشته است.
براساس این بیانیه، طرح پروازها بر اساس عوامل متعددی از جمله شرایط آب و هوایی، ترافیک هوایی و موثر بودن مسیر صادر می‌شود و مسائل ایمنی به طور جدی رعایت می‌شوند.
خلبان پرواز ام‌اچ ۱۳۲ خطوط هوایی مالزی هشت دقیقه پس از پرواز از اوکلند دستور حرکت به سوی جنوب و ملبورن که یک امر غیرمعمول بوده را دریافت می‌کند و از این دستور احساس نگرانی کرد.
براساس این دستور، هواپیمای آ۳۳۰ پرواز ام‌اچ۱۳۲ به جای حرکت مستقیم به سوی کوالالامپور به طرف شهر ملبورن هدایت شد.
در بیانیه خطوط هوایی مالزی آمده است: خطوط هوایی که کنترل ترافیک هوایی نیوزیلند و جنوب اقیانوس آرام را مدیریت می‌کنند، با همکاری نزدیک با خطوط هوایی مالزی در حال تحقیق در مورد این رویداد هستند.

مالزی سال ۲۰۱۴ در دو حادثه هوایی جداگانه که به فاصله ۱۳۱ روز از یکدیگر رخ داد، دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ خود را با ۵۳۷ سرنشین از دست داد.
پرواز ام‌اچ ۳۷۰ با ۲۳۹ سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت آن خبری به دست نیامده است و جستجوها در آب‌های عمیق اقیانوس هند در نزدیکی استرالیا همچنان ادامه دارد.
پرواز ام‌اچ ۱۷ نیز در شرق اوکراین هدف موشک قرار گرفت و ۲۹۸ سرنشین آن جان خود را دست دادند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.