اعلام هشدار تروریستی در لندن در آستانه جشن‌های سال نو مسیحی

روزنامه دیلی تلگراف روز دوشنبه نوشت که به دلیل ترس از حملات تروریستی در جریان جشن‌های سال نو مسیحی، در شهر لندن تدابیر شدید امنیتی برقرار شده است.

 دیلی تلگراف افزود: افزایش تدابیر شدید امنیتی در لندن همزمان با هشدار امنیتی در شمار دیگری از شهرهای اروپایی از جمله وین پایتخت اتریش صورت می‌گیرد.
این روزنامه نوشت: این نگرانی وجود دارد که همزمان با جشن‌های سال نو مسیحی گروه‌های افراط‌گرا اقدام به حملات تروریستی کنند.
دیلی تلگراف افزود: یک دستگاه اطلاعاتی «دوست» هشدار داده است که حملات با بمب و یا اسلحه می‌تواند در میان مکان‌های شلوغ در شهرهای اروپایی بین روز کریسمس و سال نو مسیحی صورت گیرد.
این روزنامه افزود: به دنبال این هشدار، مقامات روسی به شهروندان این کشور توصیه کرده‌اند در شب سال نو مسیحی در خانه‌های خود بمانند.
دیلی تلگراف افزود: اما نخست وزیر انگلیس از مردم خواسته به تهدیدات تروریست‌ها اهمیت ندهند و به صورت عادی جشن سال نو را برگزار کنند.
این روزنامه در همین حال افزود: همزمان با این هشدار مقامات ضدتروریستی به «ترزا می» وزیر کشور انگلیس گفته‌اند که تشکیل چهار واحد مسلح ضد تروریسم به منظور مقابله با هرگونه اقدام تروریستی در خارج از لندن، مورد توجه قرار گرفته است.
منابع انگلیسی گزارش دادند پلیس اتریش نیز به دنبال دریافت گزارش‌هایی از دستگاه امنیتی یک «کشور هم‌پیمان»، تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در وین و چند شهر این کشور به مرحله اجرا گذاشته است.
بر اساس گزارش منابع یاد شده، پلیس وین گفته است: «در روزهای پیش از میلاد حضرت مسیح(ع)، دستگاه امنیتی یک کشور هم‌پیمان، شماری از کشورهای اروپایی را نسبت به احتمال حملاتی تروریستی در بین روزهای تعطیلی روز کریسمس و تحویل سال نو میلادی، هشدار داده است.»
این هشدار یک ماه و نیم پس از حملات پاریس در ۱۳ نوامبر گذشته که به کشته شدن دست‌کم ۱۳۰ نفر انجامید، صورت می‌گیرد.

از زمان وقوع حملات تروریستی در پاریس، تدابیر امنیتی در انگلیس بار دیگر تشدید یافته است.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اواخر نوامبر گذشته با بیان اینکه کشورش کاملا از حملات تروریستی مصون نیست، اعلام کرد که هفت توطئه در ۱۲ ماه اخیر در این کشور کشف و خنثی شده است.
سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی به سطح «شدید» (سطح چهار از مجموع پنج سطح) رسیده که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.