مسافرت می‌روی، هشتگ کرونا و محرم را برگزار نکنید هم می‌زنی؟

این رسم مقابله با کرونا نیست. کرونا همه جا هست چه درهیات چه در عروسی و مهمانی. هرجا چند نفر کنار هم بنشینند قطعا آخرین نفر کروناست.

به گزارش کیوسک تایمز، مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: صبح گوشی موبایلش را برمی‌دارد و در فضای مجازی با برگزاری محرم و کنکور مخالفت می‌کند و می‌گوید:« جان‌ آدم‌ها را به خطر نیندازید» و بعدازظهر به پاساژ می‌رود، در عروسی که دعوت شده است شرکت می‌کند، مهمانی می‌گیرد و …

اینگونه نمی‌شود. این رسم مقابله با کرونا نیست. کرونا همه جا هست چه درهیات چه در عروسی و مهمانی. هرجا چند نفر کنار هم بنشینند قطعا آخرین نفر کروناست.

وظایف دولت در کنترل وضعیت کرونایی کشور جای خود اما وظیفه ما در این میان چیست؟ آیا ما به عنوان مردم نباید حواسمان به کرونا و دیگران باشد. آیا باید تنها چشم به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم؟

ما نمی‌دانیم کرونا هست؟ ما نمی‌دانیم سفر کردن در این وضعیت خطرناک به ضرر خودمان و خانواده‌مان است؟ پس چرا بارو بندیل را بار می‌زنیم و به سفر می‌رویم؟ چرا هر روز از این پاساژ به آن پاساژ، از این بازار به آن بازار در حال رفت و آمد هستیم؟

همین الان که دارید این یادداشت را می‌خوانید برخی در حال برنامه ریزی برای مهمانی‌های شبانه هستند. واقعا یاللعجب از این مردم. فکر می‌کنند با گذشتن یک تب سنج و گرفتن تست‌های 850 هزار تومانی، کرونا دیگر با آنها کاری ندارد.

با تمام خانواده ( مادربزرگ، پدربزرگ، عمه، دایی، عمو، خاله، زن‌دایی و….) زیر یک سقف است و بعد هشتگ کرونا را شکست می‌دهیم را هم استوری کرده است. نه عزیزم تو کرونا را شکست نمی‌دهی، تو به کرونا کمک می‌کنی تا پشت مردم را به خاک بمالد.

ما باید نسبت به زندگی هم حساس باشیم و اجازه ندهیم کسانی که کرونا را جدی نگرفته‌اند و هنوز که هنوز است فکر می‌کنند کار خودشان است، با جان ما بازی کنند.

این روزها آنقدر خبر مرگ کرونایی به گوش‌مان رسیده است که دیگر نمی‌شود این ویروس را جدی نگرفت. کرونا خطرناک است و اگر رعایت نکنیم ما را خواهد کشت.

چندی دندان به روی جگر بگذاریم تا این کرونا زبان نفهم، شرش را از سر جهان کم کند. کمی صبر کنیم تا واکسن این ویروس ساخته شود و بعد هرکاری که دلمان خواست انجام بدهیم.

مهمانی نگرفتن، تو را نخواهد کشت اما در این زمان و در عصر کرونا مهمانی گرفتن شاید تو را بکشد. عروسی رفتن شاید جان تو را به خطر بیندازد. با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شاید آخرین محرم عمرت را تجربه کنی.

ما مجبوریم ماسک بزنیم. ناچاریم برای مدتی قید مهمانی‌های پرجمعیت را بزنیم. ناگریزیم محرم امسال را متفاوت‌تر از تمام سال‌ها برگزار کنیم. مجبوریم فعلا عروسی نگیریم. فعلا باید برای مدتی از جامعه خداحافظی کنیم، چون جان‌مان مهم‌تر از چیز دیگری در این جهان است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.