تسهیل و رونق تجارت دو جانبه با عراق توسط بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین‌الملل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه حمایت از تجارت خارجی کشور وظیفه اصلی بانک‌هاست، گفت: سیاست این بانک در عراق، رونق تجارت دو جانبه میان دو کشور و تسهیل نقل و انتقال وجوه است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، غلامرضا پناهی در همایش بررسی راهکارهای توسعه خدمات بانکی برای حمایت رسمی از تجارت ایران و عراق که با حضور رئیس اداره کل خارجه، رئیس اداره کل مشارکت‌ها و توسعه شبکه بین‌الملل، مدیرعامل شرکت صرافی ملی ایران، رئیس اداره امور شعب عراق، تنی چند از مسئولان ادارت مرکزی، روسای ادارات امور شعب و روسای شعب در سالن همایش ادارات بین‌الملل بانک برگزار شد، با تاکید بر اینکه هر بانک برای حمایت از تجارت خارجی کشور نیازمند ابزارهایی در فضای بین‌المللی است، اظهار کرد: یکی از این ابزارها توسعه روابط با کارگزاری هاست و از مهمترین راهکارهای آن نیز حضور فیزیکی شعب بانک در کشور هدف است.
وی با اشاره به حجم بالای تجارت خارجی میان ایران و عراق افزود: بانک ملی ایران به عنوان یک بانک راهبردی در نظام بانکی کشور به دنبال توسعه فیزیکی شعب خود در این منطقه است و اکنون سه شعبه بانک در بغداد، نجف و بصره فعال هستند.
پناهی تاکید کرد: امیدواریم برای تسهیل نقل و انتقال وجوه میان ایران و عراق، بانک مرکزی دو کشور ارز محلی را بپذیرند و امکان قیمت‌گذاری ارزهای محلی به واسطه سیستم بانکی فراهم شود که اکنون مذاکراتی نیز در این باره انجام شده است.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بیان کرد: همچنین ما می‌توانیم به عنوان یک بانک تجاری شرایطی را فراهم کنیم که تجارت میان دو کشور با ارز محلی رونق یابد که این امر در امور تجاری روسیه اتفاق افتاده و میربیزنس بانک فعال است. امیدواریم در ارتباط با عراق نیز این مهم رقم بخورد.
وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم تا ساز و کاری را فراهم کنیم که از طریق شعب بانک در عراق و همکاری واحدهای ارزی داخل کشور، صادرکنندگان بتوانند به راحتی وجوه حاصل از صادرات خود را به نرخ روز به ریال تبدیل کنند و همچنین ارز مورد نیاز (دینار عراق) برای فعالان اقتصادی و مسافران به کشور عراق نیز بر مبنای نرخ آزاد تامین و فروخته شود.
در پایان شرکت‌کنندگان در جلسه سوالاتی را درباره روند خرید یا انتقال ارز توسط مشتریان در شعب را مطرح کردند که در پاسخ به آن‌ها محسن امین زارع رئیس اداره کل خارجه بانک ملی ایران، سعید وکیلی رئیس اداره کل مشارکت‌ها و توسعه شبکه بین‌الملل بانک، سیدمصطفی اسدی رئیس اداره امور شعب عراق و جلال امین مدیرعامل شرکت صرافی ملی ایران، آمادگی کامل خود را برای کمک به تسهیل فرایند خرید ارز مراجعه‌کنندگان به شعب و هماهنگی با سایر بخش‌ها اعلام کردند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.