نتانیاهو دستور آغاز مذاکرات با امارات برای امضای توافق صلح را داد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از توافق صلح با امارات، رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم را مامور انجام مذاکرات با امارات برای امضای توافقنامه عادی‌سازی کرد.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از ایسنا، رژیم صهیونیستی روز جمعه رسما مقدمات امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با امارات را با انجام مذاکراتی مستقیم با ابوظبی آغاز کرد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در پی دستیابی به توافق صلحی با امارات و با هماهنگی همه طرف‌های مربوطه، مائیر بن شبات، رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم را مامور کرد بر آمادگی‌ها برای انجام مذاکرات با امارات متمرکز شود.

در این بیانیه اشاره‌ای به چگونگی این آمادگی‌ها و یا زمان آنها نشده است.

همچنین تا این لحظه، تاریخی برای امضای توافقنامه تعیین نشده اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از اعلام توافق، گفت این کار ظرف سه هفته آتی انجام خواهد شد.

این اولین اقدام رسمی پس از اعلامیه روز پنج‌شنبه ترامپ درباره دستیابی دو طرف اماراتی و اسرائیلی به توافق عادی‌سازی روابط محسوب می‌شود.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه این کشور در توجیه تصمیم ابوظبی برای عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل مدعی شد: این اقدام برای “حفظ” فرصت‌های راه‌حل تشکیل دو کشور از راه متوقف کردن اسرائیل در اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری به اراضی اشغالی انجام شد.

همزمان نتانیاهو گفت که با وجود دستیابی به توافق عادی‌سازی با ابوظبی، طرحش برای اجرای الحاق تغییری نکرده است.

شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یک هیات مشورتی برای کابینه تل‌آویو و رئیس آن در مسایل و امور امنیتی است که سال ۱۹۹۹ از سوی کابینه نتانیاهو تشکیل شد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.